Automobily od německých výrobců jsou nejspolehlivější, vyplývá z každoroční statistiky poruchovosti, kterou zveřejňuje už 30 let německý autoklub ADAC. Souboj mezi německými a japonskými automobily vyzněl ve prospěch značek jako BMW, Audi, Mercedes a Volkswagen potřetí v řadě.
Vítězem mezi automobily nižší střední třídy se staly modely BMW 1er, následovaný Mercedesy třídy B a Audi A3. Ve střední třídě nejlépe dopadly Audi A4, Mercedes C a Volkswagen Passat a ve vyšší třídě Audi A6, Mercedes E a BMW 5er.
Údajná německá pečlivost se zdá být potvrzena i v kategorii sportovních a terénních vozů. Vítězem se staly luxusní Mercedesy SLK před BMW 3er-Cabrio, respektive BMX X3 před typem VW Touareg. Japonské vozy dopadly nejlépe pouze ve třídách malých vozů a malých rodinných vozů (vanů), kde zabodovaly Mitsubishi Colt, potažmo Mitsubishi Space Star.
Několik typů ADAC shledal jako mimořádně poruchové. U velkoprostorových limuzín Mercedes Viano a Vito vyrobených v letech 2002 a 2003 připadlo loni 93 oprav na 1000 vozů. Ve střední třídě jsou nejnespolehlivější vozy Renault Laguna ze stejného období a Opel Signum, rok výroby 2004.
Jednoznačně nejčastějšími příčinami poruch na automobilech německých motoristů jsou vybitá baterie a další problémy s elektrikou. Ty zapříčinily nepojízdnost auta ve čtyřech z deseti případů. Dalšími častými poruchami jsou poškození zapalování (téměř 13 procent všech poruch), poruchy motoru (téměř osm procent), a dále pak problémy s koly a pneumatikami, zlobící vstřikovací zařízení a vadné topení či klimatizace.
Nejúspěšnější značkou v historii hodnocení ADAC je japonská Toyota. Některý z vozů v současnosti největšího výrobce automobilů na světě se umístil na některé z prvních příček celkem čtyřiatřicetkrát. Dalšími značkami, které se v průběhu let v Německu staly synonymem pro spolehlivost, jsou Mercedes, Audi, Mazda a Mitsubishi. Na chvostu historického žebříčku jsou naopak Fiat, Renault a Opel.