Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Chudeřická AGC investuje do automatizace

Největší domácí výrobce autoskel, AGC Automotive Czech Chudeřice, loni investoval více než 200 milionů korun. Zhruba polovina investic přitom směřovala do automatizace a robotizace výroby.

Do svého výrobního závodu v Chudeřicích na Teplicku firma například pořídila sedm nových robotů, které zajišťují především manipulaci se sklem a přesné nanášení speciálního lepidla na automobilová skla. Firma tak i nadále pokračuje v investicích i přes složitou situaci v automobilovém průmyslu.

Stále důležitější roli v závodu AGC Automotive Czech v Chudeřicích hraje výroba autoskel pomocí průmyslových robotů. Po celém závodě v Chudeřicích se jich na výrobě autoskel podílí více než 100. „Přičemž v loňském roce jich přibylo dalších sedm. Zajišťují především pravidelně se opakující činnosti, kde jsou velké nároky na přesnost, jako je přenášení autoskel z místa na místo nebo přesné nanášení speciálních lepidel na autoskla,“ popisuje hlavní část investic do robotizace Josef Lev, který má ve firmě automatizaci a robotizaci na starosti. AGC Automotive Czech v Chudeřicích loni také investovalo například do zařízení pro výrobu vyhřívaných skel nebo do automatické linky pro výrobu čelních skel pro nové modely značky KIA.

Závod AGC v Chudeřicích patří mezi největší a nejkomplexnější evropské výrobce autoskel a je největším závodem na výrobu autoskel skupiny AGC. Firma dodává pro většinu evropských automobilek. Zaměstnává kolem 1750 lidí. Firma patří do skupiny AGC, která je největším světovým výrobcem plochého skla.

Luděk Steklý, člen představenstva AGC Automotive Czech: Kontinuální investice do našich výrobních kapacit jsou zásadní pro dlouhodobý rozvoj výroby nejen v Chudeřicích. V závodě naše společnost investuje i v době, kdy v automobilovém průmyslu celkově panuje velmi složitá situace. Investice do takzvané „smart factory“ a průmyslu 4.0 ale hrají a budou hrát v našem vývoji klíčovou roli. Vydali jsme se na cestu, která nám umožní ve výrobě autoskel pružněji reagovat na vývoj technologií i celkovou poptávku v automobilovém průmyslu.

Zdroj: AGC
4.květen 2022