Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Alfa Romeo prý ztrácí přitažlivost

Navzdory pověsti ikony italského stylu a symbolu rychlosti, které vozidla automobilky Alfa Romeo provázejí, dosahují čísla prodejnosti těchto automobilů jen velmi průměrných hodnot. Ačkoli firma bojuje, aby ukousla nějaké procento evropského trhu, přichází o stále víc peněz, píše agentura Reuters.    
 
Značka Alfa Romeo sice od svého zrodu před zhruba sto lety měla vždy punc výrobce výkonných a rychlých motorů, v posledních letech ji ale o výsadní postavení připravila mizerná kvalita ostatních komponentů a také špatný servis. Alfa Romeo tak hodně ztratila na své hlavní konkurenty, jako jsou Audi či BMW.

Faktem je, že tyto problémy provázely automobilku už delší dobu. Když ji v roce 1986 koupil největší italský výrobce automobilů Fiat, získal provozy, kterým chyběly investice a především vývojové vize. Sergio Marchionne jako výkonný ředitel Fiatu loni zdůraznil, že oživení Alfy Romeo je tou největší výzvou, která nyní před Fiatem stojí. Konkrétně se s touto výzvou musí poprat čtyřicetiletý Luca De Meo, vůbec nejmladší člen vedení Fiatu. De Mea už provázejí úspěchy v podobě fantastického vzkříšení Fiatu, o jehož vozy je ve světě po letech stagnace zase mimořádný zájem.

BMW vzrostl loni prodej o 14,3 procenta a tržby se vyšplhaly na rekordních 56 miliard eur, Audi zaznamenala ve stejné době nárůst o 2,6 procenta, když si její výrobky koupilo 645.676 zájemců. Naproti tomu v nových vozech značky Alfa Romeo odjelo loni na celém světě jen 165.000 kupců.

"Problémem Alfy Romeo je, že prodává příliš málo vozů," konstatuje analytik Philippe Houchois z JP Morgan. Podle jeho odhadu měla automobilka jen loni ztráty kolem sta milionů eur. Fiat tyto údaje nijak nekomentoval.
 

20.únor 2008