Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Aut se v Evropě prodá nejméně od roku 1990

Automobilky prožívají v Evropě nejhorší období za více než dvacet let. Prodeje aut v lednu meziročně klesly o 8,5 procenta na 918 280 vozů, a dostaly se tak na nejnižší úroveň od roku 1990. Oznámilo to Evropské sdružení výrobců automobilů.

Fordů se v lednu prodalo zhruba 60 tisíc, což bylo o čtvrtinu méně než před rokem. Automobilka se v Evropě dlouhodobě potýká s problémy a už loni sdělila, že sníží kapacity a zavře tři výrobní závody. Peugeotu a Toyotě prodej klesl zhruba o 16 procent, což je po Fordu druhý nejhorší výsledek.

Škoda v lednu prodala necelých 36 tisíc aut, o 1,2 procenta méně než před rokem. Celé skupině Volkswagen, jíž je Škoda součástí, klesly prodeje o více než pět procent na necelých 216 tisíc vozů.

Největší propad je u značky Volkswagen, a to o více než 12 procent, naopak prodej španělské značky Seat o šest procent vzrostl. Více než Škoda klesá Hyundai, jehož prodeje spadly o dvě procenta.

Více se naopak prodalo aut luxusních značek, jako jsou například BMW nebo Jaguar. O osm procent na 18 tisíc aut se zvedly prodeje značky Dacia.

Z hlavních evropských automobilových trhů se podařilo zvýšit prodeje jen ve Velké Británii, kde se prodalo téměř 145 tisíc aut, tedy o 11,5 procenta více než před rokem. Největší německý trh oslabil o 8,6 procenta na 192 tisíc aut, Itálie se propadla o téměř 18 procent, Francie o patnáct a krizí utlumené Španělsko o desetinu.

Údaje za západní Evropu se týkají EU a států Evropského sdružení volného obchodu, tedy Islandu, Lichtenštejnska, Švýcarska a Norska. Všechny tyto země mají těsné vazby na EU. V samotné EU se prodej aut v lednu meziročně propadl o 8,7 procenta na 885 159 vozů.

 

28.únor 2013