Francouzská automobilka PSA Peugeot Citroën hodlá v rámci plánu na zvýšení ziskovosti posílit produktivitu, zredukovat závislost na domácím trhu a zkrátit dobu vývoje nových modelů. V rozhovoru pro středeční vydání německého listu Auto Motor und Sport to řekl generální ředitel společnosti Christian Streiff.
Firma podle Streiffa rovněž plánuje zvýšit svůj podíl na německém trhu s automobily. “Chceme v Německu pětiprocentní tržní podíl jak u Peugeotů tak u Citroënů,” uvedl Streiff. “Začátkem roku 2010 by měly mít tyto dvě značky dohromady desetiprocentní podíl,” dodal. V loňském roce měla značka Peugeot v Německu podíl 3,2 procenta a Citroën 2,4 procenta.
Streiff rovněž upozornil, že počet zaměstnanců společnosti ve Francii se bude postupně snižovat. Společnost nyní ve Francii zaměstnává zhruba 120.000 lidí, tedy přibližně 60 procent své celkové pracovní síly, píše agentura Reuters. Firma PSA Peugeot Citroën je druhým největším výrobcem automobilů v Evropě po německém konkurentovi Volkswagen. V České republice založila s japonskou Toyotou společný podnik TPCA. Ten postavil u Kolína za 650 milionů eur (asi 18 miliard korun) automobilovou továrnu, která nyní zaměstnává přes 3000 lidí a má roční kapacitu 300.000 vozů. Závod vyrábí menší modely Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1.