Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Avii hrozí konec, letos vyrobila jediné autoAvii hrozí konec, letos vyrobila jediné auto

Vedení Avie vede s vlastníkem, indickou firmou Ashok Leylands Motors, jednání o tom, zda vůbec bude výroba nákladních aut v Letňanech zachována, případně v jakém rozsahu. Poslední informace nazančují, že továrna bude zavřena.

Od začátku letošního roku Avia podle oficiálních údajů Sdružení automobilového průmyslu ČR vyrobila pouze jediné kompletní vozidlo.

Definitivní rozhodnutí o případném ukončení výroby zřejmě ještě nepadlo. Vyplývá to z informací, které online deník Aktuálně.cz získal od oficiálních dealerů i odborářů.

“Od minulého týdne jsou zaměstananci doma, ale pobírají odměnu ve větší výši, než stanovuje zákon,” informoval Aktuálně.cz šéf odborové organizace Avia Petr Rukavička. “Na začátek příštího týdne je naplánováno setkání s vedením firmy, kde bychom se měli dozvědět více,” dodal.

On osobně je přesvědčen, že výroba aut značky Avia v Česku bude pokračovat dále. A to přesto, že v Indii se nyní instaluje linka, na které je možné vozy stejných typových řad, jako se dělají v Česku, také vyrábět.

“Naši zaměstnanci tam budou jezdit učit indické dělníky vyrábět auta ve stejné kvalitě jako u nás,” dodal Rukavička.

Výkonný ředitel Tomáš Jiřička se zatím k dotazu Aktuálně.cz na budoucnost továrny nevyjádřil.

Jasno o tom, jak to bude s dodávkami vozů pro zákazníky vypadat, nemá v současnosti ani největší prodejce Avií v České republice Auto Helus. “S managementem Avie jsem jednal asi před dvěma týdny, tehdy také nebyli schopni říci, jak to s výrobou v Česku dopadne. Zatím ale máme dostatek vozů na skladě a případně můžeme získat vozy z evropského skladu,” sdělil Aktuálně.cz jednatel společnosti Martin Helus.

Ještě na počátku letošního roku svolala Avia tiskovou konferenci, na které se chlubila, že vloni meziročně prodala o 67 procent vozidel více než v roce 2011. O tři kusy dokonce překonala hranici 1000 vozů.

Tržby pak stouply o 56 procent na 665 milionů korun. “Podařilo se nám po dlouhé době naplnit plány prodejů, tržeb i provozního zisku,” uvedl tehdy výkonný ředitel společnosti Tomáš Jiřička.

Informoval také o rozvojových plánech na klíčových trzích a rozšíření počtu modelových řad. Připravoval se i autobus.

Vedení Avie vede s vlastníkem, indickou firmou Ashok Leylands Motors, jednání o tom, zda vůbec bude výroba nákladních aut v Letňanech zachována, případně v jakém rozsahu. Poslední informace nazančují, že továrna bude zavřena.

Od začátku letošního roku Avia podle oficiálních údajů Sdružení automobilového průmyslu ČR vyrobila pouze jediné kompletní vozidlo.

Definitivní rozhodnutí o případném ukončení výroby zřejmě ještě nepadlo. Vyplývá to z informací, které online deník Aktuálně.cz získal od oficiálních dealerů i odborářů.

“Od minulého týdne jsou zaměstananci doma, ale pobírají odměnu ve větší výši, než stanovuje zákon,” informoval Aktuálně.cz šéf odborové organizace Avia Petr Rukavička. “Na začátek příštího týdne je naplánováno setkání s vedením firmy, kde bychom se měli dozvědět více,” dodal.

On osobně je přesvědčen, že výroba aut značky Avia v Česku bude pokračovat dále. A to přesto, že v Indii se nyní instaluje linka, na které je možné vozy stejných typových řad, jako se dělají v Česku, také vyrábět.

“Naši zaměstnanci tam budou jezdit učit indické dělníky vyrábět auta ve stejné kvalitě jako u nás,” dodal Rukavička.

Výkonný ředitel Tomáš Jiřička se zatím k dotazu Aktuálně.cz na budoucnost továrny nevyjádřil.

Jasno o tom, jak to bude s dodávkami vozů pro zákazníky vypadat, nemá v současnosti ani největší prodejce Avií v České republice Auto Helus. “S managementem Avie jsem jednal asi před dvěma týdny, tehdy také nebyli schopni říci, jak to s výrobou v Česku dopadne. Zatím ale máme dostatek vozů na skladě a případně můžeme získat vozy z evropského skladu,” sdělil Aktuálně.cz jednatel společnosti Martin Helus.

Ještě na počátku letošního roku svolala Avia tiskovou konferenci, na které se chlubila, že vloni meziročně prodala o 67 procent vozidel více než v roce 2011. O tři kusy dokonce překonala hranici 1000 vozů.

Tržby pak stouply o 56 procent na 665 milionů korun. “Podařilo se nám po dlouhé době naplnit plány prodejů, tržeb i provozního zisku,” uvedl tehdy výkonný ředitel společnosti Tomáš Jiřička.

Informoval také o rozvojových plánech na klíčových trzích a rozšíření počtu modelových řad. Připravoval se i autobus.

7.květen 2013