Kategorie
Značky
Regiony
 
 

BMW zahájí výroby modelu iX3 v Číně

BMW Group uvede na trh nové BMW iX3 koncem roku 2020. První čistě elektrický model značky BMW se bude vyrábět ve společném podniku BMW Brilliance Automotive (BBA) v Číně od konce léta, jak bylo plánováno.

Továrna BBA Dadong bude první vůz Sports Activity Vehicle (SAV) s čistě elektrickým pohonem vyrábět pro všechny světové trhy. První vozy dorazí ke svým zákazníkům koncem letošního roku.

BMW iX3 úspěšně splnilo všechny testy vyžadované pro homologace a jejich výsledky byly předány jednotlivým úřadům na daných trzích.

„Je to poprvé, co jsme u elektrického modelu dělali homologační testy pro Čínu a Evropu současně. Náš testovací tým zvládl tento náročný úkol s mimořádným nasazením a efektivitou,“ řekl Arno Keller, ředitel vývoje BMW iX3. Během čtyřtýdenních testů automobily absolvovaly více než 340 hodin testů a najely přes 7700 kilometrů.

Současně s tím probíhaly přípravy na výrobu nového BMW iX3 v továrně ve Shenyangu. V továrně Dadong patřící BBA již vznikla předprodukční série v polovině loňského roku. Výrobní linku již opustil předprodukční vůz s pořadovým číslem 200, který najížděl testovací kilometry v Číně, na jejichž základě vývojoví a testovací inženýři prováděli poslední finální úpravy.

„S výrobou předsériových vozů BMW iX3 a přípravou zahájení sériové výroby na konci léta postupujeme podle plánu. Pro výrobu používáme nejmodernější technologie, jde například o speciální instalaci vysokonapěťové baterie nebo o umělou inteligenci pro rozpoznávání dílů,“ vysvětluje Robert Küssel, ředitel továrny BBA Dadong. „Na stejné lince vyrábíme jak čistě elektrické BMW iX3, tak současně i modely BMW X3 se spalovacími motory. Díky tomu dosahujeme vysoce flexibilní a efektivní výroby.“

BMW iX3 uvede na trh pátou generaci technologie elektrického pohonu BMW eDrive, jejíž součástí je například elektromotor s výkonovou elektronikou a převodovkou integrované do jednoho celku. Toto řešení vzhledem k poskytovanému výkonu významným způsobem snižuje objem a hmotnost tohoto celku a současně přináší větší míru flexibility pro instalaci nových komponentů elektrického pohonu do různých typů vozidel. Dalším důležitým aspektem je, že pro výrobu elektrického motoru již nejsou potřeba žádné vzácné kovy, což znamená, že BMW Group na nich není závislá.

Součástí páté generace elektrického pohonu jsou také nové vysokonapěťové baterie. Zásluhou jejich modulární škálovatelné koncepce je lze variabilně použít v různých typech vozidel a také v různých výrobních závodech. Podle cyklu WLTP činí předběžný dojezd BMW iX3 přibližně 440 kilometrů a jde o první aplikaci této generace technologie BMW eDrive, jež se v roce 2021 představí také v modelech BMW i4 a BMW iNEXT.

Zdroj: BMW Press Center
10.červen 2020