Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Česká média prý ovládnou dva muži

Českou mediální scénu prý ovládnou Jaromír Soukup (Médea, Empresa Media) a Andrej Babiš (Agrofert). Na Czech Internet Foru v pražském divadle Archa to prorokoval publicista Miroslav Motejlek.

Soukup podle něj postupuje systematicky: „Díky pozici na zadávání inzerce je schopen tlačit na ostatní média, ovlivňovat je, kupovat.“ Andrej Babiš v tom má podle něj chaos, zato ale jeho Agrofert vydělá 15 miliard ročně: „Kromě Seznamu je schopen koupit všechno.“

„Určitě osloví vlastníky Ringier Axel Springer, vlastníky Novy, všechny. Na mediální akvizice má vyčleněny miliardy. Myslím ale, že to nakonec budou vyhozené peníze,“ odpověděl později Motejlek na dotaz z publika.

„Jistým způsobem teď ‘napadli’ vydavatelství Mafra. Jaromír Soukup získal jistý vliv na management, Andrej Babiš je významným klientem tiskáren Mafry,“ předeslal také Motejlek při přednášce. Mafra se podle něj letos propadne do ztráty.

„Nejprofitabilnější mediální firmou v Česku je irský Google“

Tuzemskému online prostředí podle Motejlka „chybí akvizice, akviziční strategie, akviziční peníze“. „Nedostatek akvizic povede k tomu, že nebudou vznikat nové zajímavé projekty,“ tvrdí publicista.

„Seznam nedělá akvizice dlouhodobě. Pro Google je český trh malý, Centrum nemá peníze. Pro private equity scénu je tuzemský internetový trh malý a nesrozumitelný, říkají mi, podívejte se, jak dopadli Warburgové s investicí 3 a půl miliardy korun do Centra,“ shrnul Motejlek.

Nejprofitabilnější mediální firmou v Česku, míní provozovatel Motejlek.com, už není Seznam.cz, ale irský Google. „Katalogové zápisy patří spíš do historie, poroste výkonový marketing, který provozuje Google,“ podotkl. „iDnes doplácí na to, že je součástí Mafry. Pokud by stál samostatně, jeho profitabilita by byla kolem sta milionů korun,“ ohodnotil dalšího z velkých. Ostatní mají prý už příliš velký odstup.

23.listopad 2012