Kategorie
Značky
Regiony
 
 

VivaTech: Citroën ukáže koncept 19_19

Citroën přichází s novým konceptem 19_19 Concept, vizí komfortu a mimoměstské mobility určené pro úniky z měst. Vůz se ve světové premiéře představí 16. května 2019 na technologické konferenci VivaTech v Paříži.

Koncepční vůz 19_19 Concept posouvá komfort opět o něco výše, kabina působí jako pojízdný obývací pokoj. Program Citroën Advanced Comfort se dostává na samotný vrchol. 19_19 Concept má dokonale odpruženou kabinu s tlumiči s progresivními hydraulickými dorazy spojenými s inteligentním aktivním řízením a jedinečné uspořádání interiéru přebírající principy z nábytkářského odvětví. Sedadla jsou samostatná a osobně nastavitelná podle toho, jak ten který člen posádky vnímá pojem komfortu.

Inovativní a futuristický koncepční vůz 19_19 Concept projevuje tuto svou vlastnost i prostřednictvím technologie umožňující autonomní řízení, díky níž může řidič přenechat řízení zcela na vozidle. Využívá umělou inteligenci, je vybaven funkcí „Osobní asistent“ zabudovanou do palubní desky, která přebírá kontrolu nad vozem ve fázích autonomního řízení a komunikuje s posádkou prostřednictvím prediktivního a proaktivního systému, který dokáže předvídat potřeby každého jejího člena.

Vůz 19_19 Concept snižuje díky svému 100% elektrickému pohonu ekologickou stopu, absencí hluku a vibrací zvyšuje komfort na palubě a dokazuje, že dlouhé cesty lze absolvovat i v elektromobilu, neboť nabízí dojezd až 800 km. Koncept je navržen tak, aby poskytoval zcela pohodovou a uvolněnou jízdu, nabíjí se indukcí, ať už po zastavení, nebo za jízdy, pokud to infrastruktura umožňuje.

19_19 Concept přináší zcela nový pohled na dlouhé cesty, především díky svému pojetí maximálního komfortu, který posádce zaručuje osvěžující a regenerující cestování. Jde o moderní přístup k designu a technologiím přinášející nový zážitek z jízdy podporující skutečný „duševní detox“, kdy může posádka znovu ocenit opravdové hodnoty cestování: okamžiky relaxace, klidu a pohody.

Výjimečný tvar

Neobvyklá silueta koncepčního vozu 19_19 Concept připomíná trup letadla i průhlednou kouli kabiny vrtulníku. Výrazně vypouklá kabina nabízí neobvyklé rozměry, rozšiřuje se ve výši loktů a ramen, aby se posádka cítila co nejpohodlněji. Tvar této široké prosklené koule, která se inspirovala od letadel a vrtulníků, připomíná základnu křídla letadla, což opět posiluje dojem robustnosti, šířky a aerodynamiky. Z boku je vestavený black panel splývající s předními dveřmi, který po přiblížení k vozu slouží jako uvítací rozhraní. Auto jako správný osobní asistent řidiče rozpozná, přivítá a komunikuje s ním právě prostřednictvím tohoto panelu, který je zabudovaný ve všech dveřích a na němž se mohou objevovat animované grafické zprávy ilustrující například zamknutí a odemknutí dveří.

Volant zůstává na místě, aby mohl řidič v případě potřeby převzít kontrolu nad vozidlem, ale koncepční vůz 19_19 Concept je schopen jet v autonomním režimu bez dozoru řidiče. Po nastavení autonomního režimu je stejně jako pedálové ústrojí zatažitelný, takže řidič získá více prostoru, může si udělat pohodlí a užít si cestu. Originalita volantu tkví v jeho tvaru, protože je plovoucí, jde o nové pojetí jednoramenného volantu.

19_19 Concept, jehož palubní deska je velmi střídmá, zobrazuje všechny informace o jízdě ne na digitálním panelu nebo přístroji před řidičem, ale v jeho zorném poli, a to díky vyspělému systému projekce přes čelní sklo jako ve stíhacím letounu, podobně jako ve voze C6. Toto zobrazení přes čelní sklo pomáhá řidiči prostřednictvím zařízení s rozšířenou realitou, které mu poskytuje nejrelevantnější informace na nejlepším místě, například pokyny k navigaci přímo na silnici, se šipkami umístěnými přímo na vozovce, takže trasa je ještě přehlednější, včetně upozornění na slepé cesty či na nebezpečí, kterým je třeba se vyhnout.

Koncepční vůz 19_19 Concept, který je futuristický, prospektivní a realistický, využívá 100% elektrický pohon, který dokonale zapadá do strategie energetické transformace Citroënu. Výkonný a rychlý 19_19 Concept dosahuje zrychlení 0-100 km/h za 5 vteřin, jeho maximální rychlost je 200 km/hod. Pomocí baterií 100 kWh, pohonu všech čtyř kol a kombinace dvou motory (jeden vepředu, druhý vzadu) vyvíjí točivý moment 800 Nm, výkon dosahuje 340 kW, dojezd podle protokolu WLTP je 800 km autonomie dle protokolu WLTP, pro volný pohyb bez omezení.

Zdroj: Citroën
14.květen 2019