Kategorie
Značky
Regiony
 
 

COTY: 7 finalistů odhaleno, Enyaq iV nechybí

Předsednictvo jury Car of the Year (COTY) zveřejnilo sedm finalistů pro souboj o titul Vůz roku 2022.Vedení poroty uzavřelo tzv. longlist, tedy seznam automobilových novinek, jež splnily podmínky pro zařazení do ročníku COTY 2022.

Následně proběhlo korespondenční hlasování, v němž každý z porotců označil sedm svých favoritů. Z prostého součtu takto udělených „bodů“ vzešlo sedm nejúspěšnějších automobilových novinek, které se utkají o titul mezinárodní Vůz roku 2022. V této vybrané společnosti vidíme také tuzemský vůz Škoda Enyaq iV. Vloni se do finále COTY 2021 probojovala Škoda Octavia a skončila pátá. Vítězem se nakonec stala Toyota Yaris.

SEZNAM FINALISTŮ COTY 2022

Cupra Born

Ford Mustang Mach-E

Hyundai Ioniq 5

Kia EV6

Peugeot 308

Renault Megane e-Tech

Škoda Enyaq iV

Při pohledu na seznam vynikne jeden paradox, jenž odráží překotný vývoj celého odvětví. Zatímco loni byl mezi finalisty jediný elektromobil (Fiat New 500), letos je tam naopak jediný automobil se spalovacími motory a zbylých šest jsou elektromobily.

Neoficiálním zahájením volby nejlepšího nového osobního automobilu v Evropě pro rok 2022 se staly opět Tannistesten 2021, tradiční velké testování všech uchazečů na severu jutského poloostrova v Dánsku. Porotci se sem sjeli po roční přestávce: loni z pochopitelných důvodů byly poprvé v jejich 43leté historii Tannistesten zrušeny. Není bez zajímavosti, že na sklonku letošního září, kdy zkoušky probíhaly, bylo Dánsko první a jedinou zemí Evropské unie, jež díky vysokému stupni proočkovanosti zrušila prakticky všechna protiepidemická opatření včetně nošení roušek v interiérech.

Odborná anketa volící Vůz roku (Car of the Year, COTY) běží bez přerušení od roku 1963 a je zcela nezávislá. Organizaci tradičně zajišťují tyto časopisy: Auto (Itálie), Autocar (Velká Británie), Autopista (Španělsko), Autovisie (Holandsko), L´Automobile (Francie) a Vi Bilagare (Švédsko). Německý Stern se svojí podporou od loňského ročníku skončil a nahradily jej Automobil Revue (Švýcarsko), Autotrends (Belgie) a Firmenauto (Německo). Porota v současnosti sestává ze 60 členů z 23 zemí zejména západní a střední Evropy. Česká republika má v COTY jednoho zástupce od roku 1993, vždy šéfredaktora magazínu Automobil. Do roku 2000 jím byl Milan Jozíf, do roku 2015 Tomáš Hyan a od roku 2016 za Českou republiku volí Jiří Duchoň.

Člen COTY Jirka Duchoň v akci na francouzské riviéře

Zdroj: COTY, Jiří Duchoň
29.prosinec 2021