Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Detroitský autosalon navštívily tisíce lidí

Detroitský autosalon navštívily tisíce lidí i přes mrazivé počasí. Mezinárodní severoamerický autosalon se otevřel veřejnosti v sobotu a lidé přišli, přestože je hospodářství Spojených států v recesi, prodej aut se loni propadl téměř o pětinu a americké automobilky bojují o přežití.

Výrobci z USA i ciziny zaměřili proto pozornost kolem nových modelů na ekologické hybridy a elektromobily. Nízké emise zplodin a dlouhé najeté kilometry elektromobilů na jedno nabití baterií ale nelákají každého. 
 
    
Lee Pierce kvůli nim tedy do Detroitu svých 800 kilometrů z Knoxville v Tennessee nejel. "Ten výlet sem stál za to. Je to omračující nádhera," rozplýval se osmatřicetiletý Pierce před elegantním stříbrným vozem Mercedes-Benz SLR McLaren Stirling Moss z omezené produkce. "Zajímám se o všechny ty ekologické věci, v porovnání s tímhle ale zůstávají v pozadí," dodal. 
 
Organizátoři očekávají, že autosalon navštíví z veřejnosti téměř 700.000 lidí, uvedl tiskový mluvčí autosalonu Sam Locricchio. Přes týden byl autosalon pouze pro odborníky a zástupce tisku. Veřejnosti bude přístupný do příští neděle; vstupenka pro dospělého je za 12 dolarů (téměř 250 Kč). 
 
 
    Mezi sedmi stovkami vystavených vozů je téměř pět desítek novinek. Mnohé z nich zastupují to, co mnozí nazývají budoucností odvětví: hybridní vozy či elektromobily s dlouhým dojezdem. Toyota například představila třetí generaci svého modelu Prius, Chrysler odhalil sedan 200C a Jeep koncept elektrovozu. 
 
    Nad autosalonem se ale vznáší stín ekonomické krize. Dva podniky z trojice detroitských výrobců, General Motors a Chrysler, si nedávno musely od federální vlády půjčit miliardy dolarů. A některá velká jména z oboru se v Detroitu ani neukázala. Doma například zůstal japonský Nissan, napsala agentura AP.
 
28.leden 2009