Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Diess: čipová krize hrozila už před koronavirem

Nedostatek čipů nebyl pro automobilky překvapením, jak tvrdí mnohá média. Prozradil to šéf koncernu VW, Herbert Diess. Již před koronavirem se údajně vědělo, že rostoucí poptávka po elektronice a online připojení obrovsky zvýší spotřebu polovodičů v průmyslu.

Jak však doplnil, bylo obtížné odhadnout, jak výrazně to automobilový průmysl nakonec postihne. To nejhorší nás možná teprve čeká.

S nedostatkem polovodičů bojuje automobilový průmysl již pár měsíců. Situace se přitom nelepší a podle předpovědí odborníků se „čipová krize“ k lepšímu brzy neobrátí. Světové výrobní kapacity polovodičových součástek jsou totiž vyčerpány a místo toho, aby se otevíraly nové výrobní linky, dochází k omezování produkce na těch stávajících.

Je za tím několik důvodů, včetně vysoké technologické a finanční náročnosti jejich výroby. I proto se některé automobilky začínají připravovat na vlastní produkci polovodičů. Než se tak ale stane, ještě to potrvá, je proto možné, že to nejhorší automobilky teprve čeká.

Koncern VW musel na týden přerušit i výrobu svých nových elektrických aut ve výrobních závodech ve Cvikově a Drážďanech. Produkce elektromobilů je přitom na seznamu priorit na prvním místě. Podle Volkswagenu tak kvůli odstávce vyrobí o 5000 elektrických aut méně. Postiženy přitom budou značky VW, Audi i Cupra.

O třetinu méně

Nedostatek čipů se na produkci koncernu VW v říjnu 2021 projevil meziročním poklesem výroby o celých 33,5 %. Jeho šéf, Herbert Diess však věří, že přechod na intenzivnější digitalizaci automobilů může být také prospěšný.

„Jakmile bude automobil jezdit autonomně, přemění se na plně digitální produkt. V zájmu zachování síly automobilového průmyslu je digitalizace vozidel velká výzva. Automobil je stále otevřen inovacím a Evropa má šanci stanovit v této oblasti nové standardy,“ řekl na adresu postupující digitalizace Diess.

Zároveň přiznal, že s nedostatkem čipů se dalo počítat už před krizí, jen stěží se však dal odhadnout skutečný rozsah nedostatku čipů. Zdůraznil však to, jak výrazně se Evropa musí naučit rozumět softwaru.

„Potřebujeme nové schopnosti, musíme se naučit rozumět softwaru,“ řekl Diess. A připomněl, že VW buduje novou vlastní divizi, jejímž úkolem bude v kooperaci se třetí stranou vyvíjet vlastní operační systém.

Zdroj: autojournal.cz
22.listopad 2021