Kategorie
Značky
Regiony
 
 

EU: Snižování emisí aut by mělo brát v úvahu různost modelů

Ministři hospodářství Evropské unie podpořili požadavek, aby snaha Evropské komise o snížení emisí kysličníku uhličitého u aut brala v úvahu technické parametry jednotlivých modelů, například objem motoru. Stejně tak ministři podpořili návrh komise, aby se emise snižovaly nejen změnami v motorech, ale i lepšími pneumatikami a dalšími technologickými úpravami.
 
Nelze míchat hrušky s jablky, to samé oplatí i pro auta a jejich emise CO2, řekl po jednání německý ministr hospodářství Michael Glos. Bude se tedy brát v úvahu různá situace v různých členských státech, dodal.  Komise v únoru navrhla v rámci boje s globálním oteplováním omezit emise u nových osobních aut na 130 gramů oxidu uhličitého na kilometr do roku 2012. Reagovala na to, že většina evropských automobilek neplní dobrovolnou dohodu, podle níž mají snížit emise do příštího roku na 140 gramů CO2. V rámci unie plošné limity pro výrobce aut podporují například Itálie či Francie, jejichž automobilky vyrábějí spíš menší vozy. Naopak Německo, které nyní předsedá EU a kde se vyrábí hodně velkých automobilů, chce, aby boj s emisemi bral v úvahu různé parametry vozidel.
    Komise původně chtěla snížit emise na 120 gramů na kilometr, ale pod tlakem automobilek poněkud ustoupila. Omezení na 130 gramů by se podle ní mělo docílit změnami v motorech a snížení o dalších deset gramů zlepšením kvality dílů, které mají vliv na spotřebu paliva – pneumatik, klimatizace či řazení.
31.květen 2007