Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Evropa klesla o 7,8 procenta

Zájem o nová auta v Evropě se v květnu kvůli nárůstu cen pohonných hmot a menšímu počtu pracovních dní snížil o 7,8 procenta na 1,334.081 vozů.

 

Nižší byl i prodej v zemích střední a východní Evropy, která v posledních měsících pomáhala tlumit celkový propad. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnila evropská automobilová asociace ACEA. Za prvních pět měsíců roku se prodej snížil o 0,7 procenta. 


    V západní Evropě se květnový prodej propadl o osm procent a od počátku roku zde počet registrací klesl o 1,5 procenta. V nových členských zemích Evropské unie se prodej v pátém měsíci snížil o 4,2 procenta, od ledna ale vzrostl o 9,8 procenta.

 

 

 

 

 

 

    Prodej evropské jedničky Volkswagen, které patří i česká Škoda, se snížil o 8,1 procenta a podíl automobilky na trhu mírně klesl na 20,2 procenta. Prodej japonské Toyoty se propadl o 21,6 procenta. Naopak prodej Nissanu stoupl o 8,4 procenta. 


    Jediným světlým bodem mezi velkými zeměmi byla Francie, kde v květnu prodej stoupl o sedm procent. V Německu počet registrací klesl o šest procent. Ve Španělsku se květnový prodej propadl o 24,3 procenta a v Itálii o 17,6 procenta. V Británii se poptávka po nových vozech snížila o 3,5 procenta, napsala agentura Reuters.

 

26.červen 2008