Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Evropský Nissan táhly Rusko a Británie

Automobilka Nissan oznámila, že za finanční rok 2010 končící 31. březnem prodala na evropském trhu 607 000 vozů. 

V březnu prodal Nissan 80 085 vozů, což odpovídá 4,0% tržnímu podílu.To je nejvyšší hodnota za celý rok a jedná se o vůbec nejlepší březnový výsledek, který kdy značka v Evropě zaznamenala. Finanční rok zakončila automobilka s 3,4% podílem na evropském trhu, tedy s nejvyšší hodnotou od roku 1994 a nárůstem o 0,6 % oproti roku 2009.

Klíčovou roli sehrál opět crossover Qashqai, vyráběný v britském Sunderlandu – v roce 2010 se ho prodalo téměř 250 000 kusů, což představuje nárůst o 19 % ve srovnání s rokem 2009.

Rok 2010 znamenal pro Nissan růst také v segmentu užitkových vozidel. Zde se prodej zvýšil na 54 000 prodaných kusů (28,5% nárůst oproti roku 2009), a to zejména zásluhou modelů NV200 a Navara, vyráběných v Barceloně.
 
Mezi klíčové trhy se v loňském roce zařadilo Rusko, kde je Nissan se 4,8 % celkové poptávky jednou z nejprodávanějších zahraničních značek (7,1 % mezi zahraničními výrobci automobilů). Prodej meziročně poskočil o rekordních 85 % na 102 000 vozů, což Rusku zajistilo pozici největšího evropského trhu pro automobily Nissan.
 
Se 101 000 prodaných vozů tvoří druhý největší trh vozidel Nissan Velká Británie a ve Francii, kde se prodej zvýšil o více než 12 000 vozů, atakuje počet prodaných automobilů hranici 66 500 vozů.
28.duben 2011