Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Ferrari chce omezit prodej kvůli exkluzivitě

Automobilka Ferrari chce letos omezit prodej pod 7000 vozů, aby zachoval exkluzivitu značky. Loni automobilka prodala 7318 vozů. Podle prezidenta firmy Luky di Montezemola se tak prodej v letošním roce sníží o víc než jedno nebo dvě procenta. 

“Exkluzivita Ferrari je rozhodující z hlediska hodnoty našich produktů. Rozhodli jsme se vyrobit méně aut, protože jinak riskujeme, že na trh dopravíme příliš mnoho vozidel,” řekl podle agentury AP Luka di Montezemolo novinářům. Obrat má firmě pomoci udržet divize motorů, která dodává motory do vozů značky Maserati. Obě značky vlastní italská automobilka Fiat.

Ferrari loni vykázalo rekordní výsledky. Čistý zisk společnosti se zvýšil o 17,5 procenta na 244 miliónů eur (6,2 miliardy Kč) a obrat o osm procent na 2,43 miliardy eur. Za první čtyři měsíce letošního roku tržby ve srovnání s loňskem stouply o čtyři procenta.

Výsledky tak kontrastují se situací na automobilovém trhu v EU. Podle dubnových údajů Evropského sdružení výrobců automobilů se prodej nových osobních automobilů v EU v prvním čtvrtletí meziročně propadl o deset procent na téměř tři milióny vozů.

9.květen 2013