Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Ferrari předvedlo 296 GTB VIP klientům

Po letní předpremiéře se v showroomu Scuderia Praha odehrálo slavnostní odhalení modelu 296 GTB. Prominentní zákazníci se tak mohli detailně a naživo seznámit s vozem, který naznačuje budoucnost značky. Spolupracovník Autodealers Josef Žídek byl při tom.

Scuderia Praha je jediným oficiálním dealerstvím značky Ferrari v České republice. Díky tomu má možnost představovat svým zákazníkům nové modely ve spolupráci s profesionálním týmem z Maranella. Slavnostní premiéra modelu 296 GTB se tak odehrála pod taktovkou Product Marketing Managera Marca Baie a jeho týmu, který tuto show předvádí postupně v evropských zemích.

Nový showroom v pražských Řepích umožňuje prezentaci takřka ve virtuální realitě, kdy lze využít nejen velké stěny pro videoprojekce, ale také nástroje pro 3D živé zobrazení. Tentokrát byl ale v hlavní roli dokonale skutečný vůz, který si účastníci mohli nejen prohlédnout, ale také osahat a posadit se za volant. Bylo možné i podívat se pod kapotu. Co se pod ní skrývá?

Generální ředitel Scuderia Praha Richard Vegera hned v úvodu prozradil, že právě představovaný model reprezentuje budoucnost a směřování značky Ferrari. Což ovšem může znamenat i fakt, že i u značky s černým hřebcem ve znaku bude pokračovat trend downsizingu. Ferrari 296 GTB totiž pohání šestiválec, a to po více než šedesátileté pauze.

Prvním šestiválcovým Ferrari bylo Dino 156 F2 z roku 1957, také některé závodní vozy poháněl motor se šesti válci. Jinak jsme ale u silničních vozů zvyklí spíš na vidlicové dvanáctiválce.

Konstruktéři v Maranellu si ale tentokrát mohli dovolit sáhnout po menší pohonné jednotce, aniž by vůz ztratil sportovního ducha. Spalovací motor V6 má extrémně vysoký litrový výkon 221 koní, při objemu bezmála tři litry se jedná skoro o sedm stovek rychlých koní. Inženýři však přidali ještě elektromotor, který celkový systémový výkon pomohl zvýšit na neuvěřitelných 830 koní.

Elektromotor je napájený baterií s kapacitou 7,45 kWh, která je situována pod podlahu vozu. Zákazník by tak neměl přijít o extrémní sportovní zážitek, 296 GTB totiž akceleruje z nuly na stovku za 2,9 sekundy a maximální rychlost posouvá za hranici 330 km/h.

Model 296 GTB by měl být pro první zákazníky k dispozici od poloviny příštího roku, objednávky Scuderia Praha přijímá již několik měsíců.

Zdroj: Josef Žídek, Praha
8.prosinec 2021