Kategorie
Značky
Regiony
 
 

FlixBus pracuje na bezemisní mobilitě

Společnost Flix se připojila k iniciativě Leaders for Climate Action a zařadila se tak mezi světoznámé značky zapojené do Týdne Země.

Kampaň se zaměřuje na to, jak mohou organizace investovat do planety, a dokonale se tak shoduje s vizí společnosti Flix nabízet udržitelnou a dostupnou mobilitu pro každého. Cílem je investovat do nárazových opatření ke snížení emisí a stanovit nové standardy pro uhlíkově neutrální technologie, a tím vést a proměnit budoucnost mobility pomocí obnovitelných zdrojů energie.

Díky rozsáhlému a modernímu vozovému parku dálkových autobusů poháněných pokročilými dieselovými motory má společnost Flix jedny z nejekologičtějších dopravních prostředků na trhu. Mimo rozmanité portfolio projektů na další snižování emisí, jako jsou autobusy na bioplyn, E-busy a autobusy vybavené solárními panely, se závazku společnosti Flix mohou zúčastnit i přímí spotřebitelé možností kompenzace emisí CO2 pomocí platby poplatku atmosfair. Další důležitý krok v oblasti udržitelné mobility se připravuje ve spolupráci se společnostmi Freudenberg a ZF, bude jím vytvoření první flotily dálkových autobusů na vodíkový pohon.

(R)Evoluce alá Flix

2013 Společnost vstoupila na trh pod názvem FlixBus a zahájila revoluci v dálkové autobusové dopravě a změnila způsob cestování po Evropě. Postupnou integrací modernizovaného produktu Euro6 Diesel se FlixBus stal jedním z nejudržitelnějších dopravních prostředků. Emise CO2 hovoří samy za sebe: Na jednoho cestujícího v Německu, který cestuje autobusem FlixBus, připadá 23 g CO2 na osobokilometr. Pro srovnání: uhlíková stopa cestujícího osobního automobilu je přibližně pětkrát větší a u cestujícího letadla dokonce přibližně desetkrát větší.

2018

Společnost FlixBus roste a vozí miliony cestujících do jejich vytoužených destinací. Zaměření a vize společnosti FlixBus se však nemění: nabízet udržitelnější a dostupnější mobilitu pro každého. S cílem posunout závazek udržitelnosti na další úroveň zahájila

společnost Flix společně s firmami BYD a Yutong pilotní projekty se dvěma modely elektrobusů: jezdily v Německu a Francii a byly to vůbec první dálkové elektrobusy na světě. Dalším milníkem ve vývoji společnosti Flix bylo spuštění vlaku FlixTrain na dráhu v Německu. Od počátku jezdí výhradně na ekologickou energii, je kompletně uhlíkově neutrální. V roce 2020 zelená cesta FlixTrainu pokračovala rozšířením do Švédska.

2020

Flix následoval Slunce: FlixBus se solárními panely začal jezdit z Dortmundu do Londýna, dnes autobus jezdí mezi Paříží a Eindhovenem. Na tomto pilotním projektu FlixBus spolupracoval s britskou společností TRAILAR, která nabízí inovativní dopravní řešení snižující dopad užitkových vozidel na životní prostředí. Solární panely vyrábějí energii pro elektrickou spotřebu autobusu, účinně snižují spotřebu paliva, což vede k průměrné úspoře 1,7 litru nafty na 100 km a snížení emisí CO2 až o 6,5 %. Společnost Flix v současné době zkoumá, zda by tato inovativní technologie mohla být zavedena v celém vozovém parku.

2021

První autobusy s pohonem na bioplyn byly uvedeny do provozu na trasách Amsterdam – Brusel a Stockholm – Oslo. Autobus mezi Nizozemskem a Belgií je poháněn stlačeným bioplynem (Bio-CNG) a je vyroben společností Iveco v Česku, zatímco autobus jezdící mezi Švédskem a Norskem je poháněn zkapalněným bioplynem (Bio-LNG) a jedná se o model společnosti Scania. Společnost Flix navázala spolupráci s dodavateli plynu OrangeGas a Gasum, aby zajistila bioplyn co nejšetrnější k životnímu prostředí. Používání autobusů poháněných bioplynem vede ke snížení emisí CO2 o 75 % ve srovnání s provozem na dieselových motorech na stejné trase. Díky naší moderní a vysoce efektivní vozové flotile jsme se vyhnuli vice než 400 000 tunám CO2 z jízd našich cestujících.

Budoucnost

Společnost Flix již zahájila několik pilotních projektů a plánuje mnoho dalších, které budou následovat. Spojuje své síly s dalšími hráči, aby vyvinula revoluční produkt: První evropský dálkový autobus na vodíkový pohon. Ve spolupráci se společnostmi Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems a ZF Friedrichshafen vyvíjí dálkový autobus poháněný palivovými články, jehož uvedení na trh se očekává v roce 2024. Cílem je vytvořit vysoce výkonný systém palivových článků, který nahradí konvenční dieselový pohon a dosáhne klimatické neutrality v dálkové autobusové dopravě.

Zdroj: Tomáš Beránek
24.duben 2022