Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Ford hodlá zvýšit prodej v Evropě díky novým modelům

Automobilka Ford hodlá v letošním roce opět zvýšit prodej na stagnujícím evropském trhu díky novým modelům. Řekl generální ředitel evropské divize společnosti John Fleming. V loňském roce stoupl prodej divize o pět procent na rekordních 1,8 milionu vozů.

Hrubý zisk evropské divize se v loňském roce více než zdvojnásobil na 997 milionů dolarů z předchozích 455 milionů. Fleming upozornil, že růst prodeje a zisku je nejlepší zárukou zachování pracovních míst v evropských závodech. Firma nicméně hodlá pokračovat ve snaze o snižování nákladů. “Všichni jsme nadále nervózní, protože toto odvětví je vrtkavé a ovlivňuje ho řada různých faktorů,” řekl Fleming.
    Společnost úspěšně pronikla na ruský trh, kde se stal její model Ford Focus nejprodávanější zahraniční automobilovou značkou. “Nejsem si jistý, zda bude Rusko do roku 2011 větším trhem než Německo, růst v této zemi je však neobyčejně silný a je to pro nás velmi důležitý trh,” řekl Fleming. Ford nyní pracuje na prodeji britských luxusních divizí Jaguar a Land Rover indické automobilce Tata Motors. Společnost koupila značku Jaguar v roce 1989 za 2,5 miliardy dolarů a značku Land Rover v roce 2000 za 2,7 miliardy dolarů. Firma již loni prodala britskou luxusní značku Aston Martin.

15.únor 2008