Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Ford ukázal utajená místa a silnice v ČR

Česká republika je zemí pestrou. Na malém prostoru se zde střídají různé typy krajiny, která je zdobena tisícovkami kulturních i přírodních zajímavostí. Jenže ve vozech Ford nemusí být cílem cestování jen jedno konkrétní místo, ale i samotná cesta.

Ford přinesl v nepravidelném letním seriálu tipy na zajímavé, lidským očím většinou neznámé silnice, které vás provedou zadními dvorky nádherné země uprostřed Evropy.

1) Etapa: Nepomuk – Bečov nad Teplou, silnice 230, celkem 120 km

1. Speciální zkouška: Černošínské serpentiny

2. Speciální zkouška: Bečovské serpentiny

Dvěstětřicítka je silnice druhé třídy v západních Čechách, která v severozápadním směru propojuje řadu půvabných městeček. Začíná v Nepomuku, protíná Přeštice, Chotěšov, Stod, Stříbro, Černošín, Planou, míjí Mariánské Lázně a končí v Bečově nad Teplou. Postupně na sebe navléká vizuální korálky v podobě hradů, zámků či klášterů a nabízí i velké množství zastávek, které potěší i chuťové smysly.

V minulosti byla velká část této cesty součástí silnice první třídy I/23, trasa Planá – Brno, a proto je „dvěstětřicítka“ překvapivě široká s velmi kvalitním povrchem. Dlouhé přehledné úseky se střídají s průjezdy vesnicemi – a pro opravdové řidiče labužníky jsou tu připraveny dlážděné Černošínské a asfaltové Bečovské serpentiny. Celá trasa se vyhýbá dálnici D5 a především turisticky přetíženým oblastem. Silnici využívají zvláště místní lidé k cestě do práce, ideální doba na její projetí se tedy otevírá mezi 9. hodinou dopoledne a 15. hodinou odpoledne.

2) Etapa: Stará Voda – Luby, silnice 212, délka 49 km

1. Speciální zkouška: Kynžvartské serpentiny

2. Speciální zkouška: úsek mezi bývalými obcemi Žitná a Studánka

Dvěstědvanáctka je vedlejší silnice spojující Mariánskolázeňsko s českosaským hraničním přechodem Luby/Wernitzgrün, z pozice řidiče působí nejatraktivněji ta část, jež vede liduprázdným pohořím Slavkovský les. Začíná v malé obci Stará voda, ležící na hlavním tahu do Chebu, po průjezdu městečkem Kynžvart se serpentinami vyšvihne na náhorní planinu Slavkovského lesa a poté liduprázdnou končinou pomalu klesá do nížin Chebské pánve, podjede dálnici D6 a v malebné krajině svou pouť ukončí v pohraničních Lubech.

Její první část potěší všechny, kdo mají řidičskou sociální fobii – zde opravdu nepotkáte téměř žádné auto. Tato část Slavkovského lesa byla totiž v padesátých letech vojenským újezdem, v níž byly všechny vesnice rozstříleny či vyhozeny do vzduchu. Dnes je tu chráněná krajinná oblast se stavební uzávěrou. Povrch silnice je různorodý, střídá se kvalitní i méně kvalitní asfalt s kočičími hlavami. Cesta vás odmění dalekými výhledy do údolí a na hřebeny Smrčin a Krušných hor. Dávejte ale velký pozor po soumraku, zdejší oblast náleží k vyhlášeným loveckým revírům a množství zvěře na silnici není ničím neobvyklým.

3) Etapa: Kraslice – Boží Dar, silnice III. třídy, délka 45 km

1. Speciální zkouška: průjezd Rolavou

2. Speciální zkouška: průjezd Rýžovnou

Na sebe navazující silnice III. třídy přivedou řidiče na hřebeny západní části Krušných hor. Opuštěná, věčně vlhká krajina protkaná jemným předivem malých asfaltek je vzdálená masovému turistickému ruchu, který ožívá až u Božího Daru. Silnice III. třídy, kterým se z historických důvodů tradičně říká okresní, jsou zde relativně dobře udržované. Pokud hledáte esenci životního stylu „jízda na okreskách“, jste na správné adrese. Průjezd liduprázdnou krajinou se podobá některým úsekům slavné Finské rally. Projedete se podmanivými horskými městečky, ale především vás dostane zdejší tvrdá příroda a památky na kdysi slavnou hornickou minulost. Ideální čas na cestu přináší podzim, kdy krajinu opustí cyklisté a okresky budou jen vaše.

Zdroj: FORD MOTOR COMPANY
19.srpen 2020