Kategorie
Značky
Regiony
 
 

General Motors bude vyrábět v Uzbekistánu

Americký General Motors a firma UzAvtoSanoat vytvořili společný podnik General Motors Uzbekistan, který má hrát významnou roli globálním růstu značky Chevrolet – největší značky z portfolia koncernu GM. Firma UzAvtoSanoat je v nově založeném joint-venture General Motors Uzbekistan většinovým podílníkem, General Motors drží 25procentní podíl plus jednu akcii s opcí ke zvyšování podílu v budoucnosti.

 „Klíčem naší růstové strategie je budování si vedoucí pozice na celosvětově rychle rostoucích trzích,“ říká šéf General Motors Rick Wagoner. „Věříme,že společný podnik General Motors Uzbekistan bude velkým přínosem pro růst automobilového průmyslu Uzbekistánu. A společný podnik podpoří i neustálý růst koncernu GM a značky Chevrolet v regionu střední a východní Evropy.Společný podnik General Motors Uzbekistan bude vyrábět osobní a SUV modely značky Chevrolet, které se budou distribuovat v místní dealerské síti s více než 60 dealerstvími. Tři modely – Chevrolet Captiva, Epica a Tacuma – se již nyní montují ve společném podniku ve městě Asaka v provincii Andijan, asi 350 km od hlavního města Uzbekistánu. Koncem tohoto roku přibude Chevrolet Lacetti, další modely automobilky Chevrolet z jejího světového portfolia vyjedou během několika let a vytíží tak plánovanou kapacitu závodu 250 000 vozů ročně. Některé z vyráběných modelů budou určené i pro trhy okolních zemí.
 UzAvtoSanoat a General Motors vytvoří představenstvo společného podniku, přičemž si rozdělí klíčové pozice ve sférách, jakými jsou výroba, vývoj, kvalita, nákup, finance, lidské zdroje, produktové plánování, informační technologie, právní e záležitosti, prodej, marketing a poprodejní služby.
General Motors poskytuje nové technologie, moderní výrobní postupy a zaškolení pro 4700 zaměstnanců nového společného podniku. 
 
 
 
Uzbekistán má asi 27 milionů obyvatel a podle expertů GM má automobilový průmysl této země výrazný růstový potenciál. Během uplynulých pěti let rostla ekonomika o více než 7 procent ročně. V roce 2007 prodej automobilů překročil hranici 70 500 vozů, což představuje meziroční nárůst o více než 7,5 %.
5.duben 2008