Kategorie
Značky
Regiony
 
 

GM letos čeká nárůst ve střední Evropě o 44 procent

Foto: Jan Wasserbauer

Americká automobilka General Motors očekává v letošním roce nárůst prodeje ve střední a východní Evropě na 505.000 vozů z loňských 350.000 vozů. Dobré vyhlídky prodeje v celé Evropě má hlavně značka Chevrolet. Uvedl to na konferenci automobilového průmyslu ředitel prodeje GM Europe Jonathan Browning.

V letošním roce se má prodej vozů Chevrolet v celé Evropě zvýšit na 450.000 z 346.000 v roce 2006. GM očekává, že prodej Chevroletu v Evropě v budoucnosti stoupne až na milion vozů ročně, napsala agentura Reuters. Prodej evropské divize americké automobilky General Motors v loňském roce poprvé překonal hranici dvou milionů vozů a zvýšil se o 0,9 procenta na 2,003 milionu vozů. Na nárůstu se podílely zejména automobily Chevrolet, jejichž prodej stoupl o 15,6 procenta.
Firma GM je největším výrobcem automobilů na světě. Společnost však nyní podobně jako ostatní americké automobilky zápasí s klesajícím podílem na domácím trhu a s vysokými náklady na suroviny, zdravotní péči a penze. V prvním čtvrtletí ji tak ve výrobě aut předhonila japonská Toyota.

6.červenec 2007