Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Honda CB500F – naháč pro streetovou zábavu

Dvouválcové pětikilo montuje Honda do motocyklů ve třech řadách. Adventure a Super Sport a Street&Touring. Ve všech verzích je zábavný, ale jako naháč se streetovým posazem do města vede.  

Tahle motorka udělá radost každému, kdo chce lehký stroj, ze kterého dobře dosáhne na zem. Sedadlo je nastavitelné ve dvou polohách. Nízké těžiště dává jezdci velkou jistotu při manipulaci na místě. Motorka se také skvěle ovládá v malých rychlostech.  Dvouválec má dobrý zátah v nízkých a středních otáčkách.  Vadnout začne až po rozsvícení indikátoru řazení nahoru. Ten vás nenechá motor přetáčet.  Ale máte šest převodových stupňů, takže zrychlení si užijete dost. Tovární výfuk má příjemný dravý zvuk, kterým neobtěžuje okolí. V zatáčkách se lehká motorka pěkně vede a než začnete brousit stupačkami, musíte mít už velmi sportovní náklon.

Stroj má plné LED osvětlení. CB500F je vybavena signalizací nouzového zastavení. Modulátor ABS detekuje náhlé brzdění a při rychlostech od 56 km/h automaticky aktivuje všechny blinkry. Brzdy se dávkují snadno podle situace. Na lehký stroj stačí jeden přední 320mm vlnitý kotouč a dvoupístkový třmen. Zadní kotouč má 240mm a jednopístkový třmen. Systém ABS funguje na obou kolech.

Řidítka jsou široká tak akorát do městského provozu, abyste se mohli dobře proplétat mezi auty. Nepříliš široký úchop zlepšuje aerodynamiku těla ve vyšších rychlostech. LCD přístrojový panel s negativním zobrazením zahrnuje tachometr a otáčkoměr, dvě denní počítadla kilometrů, ukazatele stavu a spotřeby paliva a ukazatel zařazeného rychlostního stupně.

Spolujezdkyně si po dlouhé jízdě musela uvolnit záda. Velikost sedačky a gumy na stupačkách ale ukazují, že spolujezdec je vítán. Na cestování k moři to pro spolujezdce není, ale z města k vodě je to paráda.

Ovládání plynu pomocí lanek dává do ruky syrovou zpětnou vazbu. Kapalinou chlazený osmiventilový řadový dvouválec dává výkon 35 kW při 8 600 ot./min, takže vám stačí řidičské oprávnění skupiny A2. Maximální točivý moment motoru je 43 Nm při 6 500 ot./min.

17″ litá hliníková kola mají paprsky ve tvaru Y s dutým profilem. Přední pneumatika má rozměr 120/70-ZR17 a zadní 160/60-ZR17.  CB500F je vybavena 41mm teleskopickými vidlicemi s nastavitelným předpětím pružiny. Zadní zavěšení Pro-Link s tlumičem Monoshock umožňuje 5stupňové nastavení předpětí pružiny.

Základní cena je 149 900 Kč. Přikoupit si můžete celou řadu příslušenství, mimo jiné vyhřívané rukojeti, kouřové plexi, hlavní stojan, tankbag, horní kufr nebo nálepky na disky a nádrž.

Zdroj: Luděk Kortus
18.únor 2020