Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Importéři hodnotili anketu Auto roku v ČR

Příprava Ankety Auto roku v ČR 2020 jde do finále a dovozci diskutují o organizaci soutěže. Importérský speciál Automakers se ptal členů SDA, co se jim líbilo na minulém ročníku a co by bylo možné letos vylepšit.

Jak hodnotíte formát a provedení letošní ankety Auto roku v ČR?

Luboš Vlček, Škoda Auto

Formát a provedení letošního ročníku ankety Auto roku v ČR byl z mého pohledu výrazným posunem k lepšímu. Formát i exekuce ankety byly důstojné, dle mého názoru poskytují dobrou odrazovou pozici pro další posun a vývoj ankety v nadcházejících letech.

Luboš Vlček

Jiří Štoček, Volkswagen

Nová pořádající agentura se podle nás úkolu zhostila velmi dobře. Až na drobné detaily vše proběhlo korektně.

Petra Doležalová, Volvo

Musím říct, že poslední ročník tentokrát zanechal několik negativních dojmů – termíny byly komunikovány pozdě a v porotě jsme tradičně postrádali prestižní novináře z oboru. Porotci také hodnotili, aniž by otestovali všechny nominované vozy, řada z nich – i vzhledem k pozdnímu vyhlášení termínu prvního kola – dokonce na akci vůbec nedorazila. Rovněž kritéria volby byla poměrně nejednoznačná. Co vítáme, je vyhlášení vítězů bez zbytečně pompézního ceremoniálu, až tedy na některé nesrovnalosti v uvedení jmen a cen.

Vít Pěkný, Fiat

V posledním ročníku jsme zaznamenali zásadní kvalitativní posun v anketě samotné. Vidíme ale stále velké mezery v komunikaci mezi všemi zúčastněnými stranami.

Vít Pěkný

Kateřina Vaňková Jouglíčková, KIA

Letošní ročník ankety Auto roku v České republice doznal řady pozitivních změn. Jedná se především o nově vybrané lokality pro obě kola testovacích jízd, tak i místa, kde se konalo samotné vyhlášení ankety. Pozitivně vnímáme především nové nápady pořádající agentury pro lepší zviditelnění jména značky ,Auto roku v ČR‘ a jejího povědomí u široké veřejnosti v dalších ročnících. Nicméně, během obou kol testovacích jízd pořádaných v říjnu a listopadu 2018, nám chyběla vyšší osobní účast odborných porotců a také včasné informování nás automobilek včetně poroty o všech důležitých krocích teď již uplynulého ročníku.

Kateřina Vaňková Jouglíčková

Martin Hejral, Opel

Pozitivně hodnotíme, že se na anketě podílejí novináři z obou profesních klubů. Domníváme se, že právě sami novináři by měli odpovídat za vysokou odbornou úroveň ankety. V posledním ročníku novináři hlasovali anonymně – to nepovažujeme za optimální, protože právě transparentnost by měla být silnou zbraní respektované ankety. Tak, jak je tomu v evropské anketě.

Martin Hejral

Radka Matthey, Peugeot

Celkově dobře.

Radka Matthey

 

Marek Vodička, Mitsubishi

I přes drobné nedostatky ji považujeme za velmi profesionálně zvládnutou. Super byly přehledné webové stránky i formáty jízd pro porotce. Věříme, že další ročník bude stejně kvalitní.

Marek Vodička

Martina Bedrnová, DS

Zaznamenali jsme trochu zmatečné informace. Vzhledem k osamostatnění značky DS teprve v průběhu roku, jsme asi nebyli vždy dobře informováni o všech akcích k anketě Auto roku. Věřím, že v roce 2019 to bude lepší. Takto nejsme úplně schopní hodnotit.

Martina Bedrnová

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Marcel Archleb, Audi

Je důležité, aby se přípravy na další ročník rozeběhly co nejdříve a byla určitá kontinuita, nepovažuji za dobré měnit každý rok agenturu. Pro nás je důležité vědět co nejdříve podmínky účasti, strukturu a hodnocení ankety a v neposlední řadě termíny testovacích jízd.

Marcel Archleb

 

 

 

 

Zdroj: Importérský speciál Automakers 2019
29.květen 2019