Zájem o kabriolety letos proti loňsku poklesl zhruba na polovinu. Může za to ekonomická recese, která snížila zájem o celou kategorii sportovních aut. Vyplývá to ze statistiky Svazu dovozců automobilů.
Sportovní vozy a zejména kabriolety slouží podle marketingového ředitele BMW v ČR Petra Minaříka především k zábavě a trávení volného času, a proto se na poptávce po nich citelně projevuje ekonomická situace. "Loni na jaře a v létě, kdy Česko zažívalo ekonomický růst, se prodej výrazně zvyšoval," dodal.
Například BMW 3 Cabrio si loni za pět měsíců koupilo 36 zákazníků, zatímco letos jen 15. Podobný pokles zaznamenal Mercedes u modelu SLK. Mezi levnějšími vozy naopak například Peugeot zaznamenal u sportovní vozů a aut s odklápěcí střechou zvýšení zájmu.
U Volkswagenu výrazně z loňských 45 na osm prodaných aut klesla poptávka po kabrioletu s pevnou střechou Eos, ale podle vedoucího divize Volkswagen osobní vozy Vratislava Strašila šlo spíše o přesun zájmu k novému modelu Scirocco, který se loni na jaře neprodával.