Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Kia prodala loni v Česku více než 10 tisíc aut

KIA MOTORS CZECH prodala v ČR v roce 2018 10 439 vozů, o 13 % více než roce 2017, a poprvé v historii značky překonala na trhu hranici 10 tisíc prodaných vozů. Její model Ceed vyhrál hlasování veřejnosti Auta roku 2019. Výsledky komentoval šéf importu Arnošt Barna.

V situaci, kdy došlo k meziročnímu poklesu celkových registrací na trhu s novými osobními automobily, zvýšila KIA své prodeje o 1 208 vozů a zároveň navýšila svůj tržní podíl téměř o pětinu na 4 %. Úspěch značky KIA na českém trhu dokládá také fakt, že v rámci první desítky automobilek patří mezi trojici značek s největším nárůstem prodejů v uplynulém roce, uvedla značka.

„Rok 2018 pro nás byl prodejně nejúspěšnějším za celou 25letou historii působení značky KIA na českém trhu. Máme radost z toho, že prodeje nových automobilů rostou a že stále více zákazníků volí automobil naší značky. V situaci, kdy trh jako celek klesal, jde o ukázku perfektního odhadu potřeb zákazníků, důrazu na nekompromisní kvalitu a spolehlivost našich produktů opřenou o bezkonkurenční sedmiletou záruku a také výborné práce všech našich zaměstnanců a dealerů,“ říká Arnošt Barna, generální ředitel společnosti KIA MOTORS CZECH.

Kia Stonic

Dobře se prodával model STONIC

Za nárůstem prodejů značky KIA na českém trhu stojí podle importu především úspěch crossoveru KIA Stonic, který KIA uvedla na český trh na podzim roku 2017. Nápaditý crossover s dosud největšími možnostmi personalizace v historii automobilky se stal v uplynulém roce čtvrtým nejprodávanějším modelem značky na českém trhu, když si ho pořídilo 1 100 zákazníků, pouze o 52 méně než třetí nejprodávanější model KIA Rio.

K rekordnímu výsledku přispěla také stabilní obliba SUV KIA Sportage, kterou si pořídilo 2 038 zákazníků a která v závěru roku prošla zdařilým faceliftem. Prodeje dlouhodobě nejúspěšnějšího modelu KIA Ceed, jehož třetí generace byla uvedena na tuzemský trh ve druhé polovině roku 2018, meziročně vzrostly o 11 % na 4 250 vozů.

Výsadní postavení modelu Ceed v rámci portfolia značky KIA dokládá také fakt, že je již 12 let nejprodávanějším modelem automobilky na českém trhu. Třetí generace, k jejímuž vývoji přispěl Albert Biermann, prezident a vedoucí výzkumu a vývoje značky KIA, je finalistou prestižních anket o Auto roku 2019 v České republice a také o evropské Auto roku 2019.

Vítěz hlasování veřejnosti v anketě Auto roku 2019 v ČR

Ceed zvítězil v rámci ankety Auto roku 2019 v České republice v hlasování veřejnosti v kategorii Kompaktní vozy. Ceed získal ve své kategorii téměř třetinu všech hlasů.

V hlasování odborné poroty složené z vybraných motoristických novinářů KIA Ceed obsadila 4. místo z celkově 23. nominovaných automobilových novinek.

Model Ceed dlouhodobě těží z úspěšné kombinace moderního designu, perfektní ovladatelnosti, praktičnosti a spolehlivosti. Třetí generace Kia Ceed všechny tyto prvky posouvá na novou úroveň a přidává k nim ještě výjimečné technologie, které dosud v segmentu nižší střední třídy nebyly k dispozici. Jsme velmi rádi, že Ceed získal u české veřejnosti takový ohlas a že se potvrdilo, že náš důraz na perfektní řidičský zážitek a technickou vyspělost je cestou správným směrem,“ říká Kateřina Vaňková, PR Manager společnosti KIA MOTORS CZECH.

 

 

9.leden 2019