Korejská společnost DAIHAN BEE CHEMICAL CO (DBC), která se zabývá výrobou a mícháním barev pro plastové části automobilů, se rozhodla investovat do nového závodu v průmyslové zóně v Mošnově na Novojičínsku.
S výstavbou by měla její dceřiná firma DBC COATINGS CZECH začít nejpozději v prvním čtvrtletí 2008. Ostravští zastupitelé dnes schválili dohodu o budoucí možné spolupráci, jejíž součástí je rezervace dvouhektarového pozemku v zóně. DBC je dodavatelem společnosti Plakor Czech, která již v mošnovské zóně svou továrnu buduje a je subdodavatelem automobilky Hyundai. Firma do pěti let plánuje investovat v Mošnově deset milionů dolarů (téměř 200 milionů korun) a vytvořit více než 100 nových pracovních míst. Průmyslová zóna Mošnov, která má okolo 200 hektarů, je ve vlastnictví města Ostravy a státu. Nejčastějšími zájemci o vstup do této zóny jsou firmy působící v automobilovém průmyslu. Do kraje je přilákala jihokorejská firma Hyundai Motor, která v Nošovicích na Frýdecko-Místecku staví výrobní závod s kapacitou 300.000 aut ročně.
Prvními dvěma investory v Mošnově jsou korejský Plakor a německý Behr. Jeho dceřiná firma Behr Czech otevřela továrnu na výrobu klimatizací vozidel a chladičů motorů v červnu, investice do jeho výstavby dosáhly 16 milionů eur (asi 440 milionů korun).
Do mošnovské zóny míří také italská společnost Cromodora Wheels, která chce ještě letos začít stavět továrnu na výrobu hliníkových litých disků automobilových kol. Svůj vstup do mošnovské zóny zvažuje i americký Goodrich vyrábějící podvozky pro letadla Airbus a Boeing. Polovinu zóny chce Ostrava nechat pro velkého investora mimo automobilový průmysl.
Prvními dvěma investory v Mošnově jsou korejský Plakor a německý Behr. Jeho dceřiná firma Behr Czech otevřela továrnu na výrobu klimatizací vozidel a chladičů motorů v červnu, investice do jeho výstavby dosáhly 16 milionů eur (asi 440 milionů korun).
Do mošnovské zóny míří také italská společnost Cromodora Wheels, která chce ještě letos začít stavět továrnu na výrobu hliníkových litých disků automobilových kol. Svůj vstup do mošnovské zóny zvažuje i americký Goodrich vyrábějící podvozky pro letadla Airbus a Boeing. Polovinu zóny chce Ostrava nechat pro velkého investora mimo automobilový průmysl.