Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Na F. Piëcha vzpomínali manažeři VW i Kulhánek

Automobilový svět zaskočilo úmrtí  expředsedy představenstva koncernu VW Ferdinanda Piëcha. Vzpomínali na něj šéfové firmy i někdejší ředitel Škody Auto Vratislav Kulhánek.

Prof. Dr. Piëch zahájil svou kariéru v roce 1972 ve společnosti Audi AG. Od roku 1988 byl předsedou představenstva Audi AG. V roce 1993 převzal funkci předsedy představenstva společnosti Volkswagen Aktiengesellschaft.

V roce 2002 byl Piëch zvolen předsedou dozorčí rady společnosti Volkswagen Aktiengesellschaft. V roce 2015 ze svých funkcí v koncernu Volkswagen odstoupil.

Hans-Dieter Pötsch, předseda dozorčí rady koncernu Volkswagen Aktiengesellschaft, uvedl:

„Ferdinand Piëch psal historii automobilu – jako vášnivý manažer, geniální konstruktér a vizionářský podnikatel. Od 60. let 20. století se významně podílel na vývoji automobilu, posouval vpřed celý automobilový průmysl a především Volkswagen, který přeměnil v globální koncern pro mobilitu. Naše společnost a její lidé vděčí Prof. Piëchovi za mnohé. S hlubokým respektem skládáme poklonu před jeho životním dílem. Truchlíme s jeho rodinou a příbuznými. Jeho výjimečnou osobnost a životní dílo si budeme vždy s úctou připomínat.“

Dr. Herbert Diess, předseda představenstva Volkswagen Aktiengesellschaft, k tomu dodává:

„Ferdinand Piëch byl odvážný, podnikatelsky konzistentní a technicky geniální. Jako mladý konstruktér přispěl k renomé značky Porsche v motoristickém sportu takovými legendárními vozy, jakým byl typ 917, a vítězstvími v Le Mans. Od roku 1972 posouval Audi na ještě vyšší technickou úroveň inovacemi, jakými byly pohon všech kol quattro nebo motory TDI. Jako předseda představenstva vytvořil z Audi prémiovou značku. Ferdinand Piëch v čele koncernu Volkswagen urychloval jeho internacionalizaci, začlenil do jeho struktury značky Bentley, Lamborghini a Bugatti a vedl naše mainstreamové značky k mezinárodní konkurenceschopnosti prostřednictvím důsledné strategie platforem. Do koncernu přivedl také značky Scania a MAN, a vytvořil tak základy pro globálně konkurenceschopného dodavatele užitkových vozidel. V oblasti techniky se svým vývojovými týmem opakovaně překračoval hranice realizovatelného, od prvního ‚jednolitrového‘ vozu na světě až po Bugatti Veyron s výkonem 1001 k. Ferdinand Piëch především přinášel do automobilového průmyslu kvalitu a dokonalost až do nejmenšího detailu, a tento princip hluboce vtiskl do DNA koncernu Volkswagen. Na jeho životní dílo hledím s vděčností a velkým respektem.“

Na bývalého bosse koncernu zavzpomínal v Českém rozhlase i český manažer Vratislav Kulhánek.

„Ferdinand Piëch si mě vybral za šéfa Škody v roce 1997, řekl mi to na tehdejším ženevském autosalonu. I když to byl tvrdý manažer, mě se s ním vždy spolupracovalo skvěle. Pokud člověk prokázal znalosti a schopnosti, Piëch to dokázal ocenit. Nedával ale podřízeným nikdy více než jednu šanci,“ řekl Kulhánek.

K Piëchovým kladným vlastnostem podle něk patřily nejde obrovské technické a manažerské schopnosti, ale také čich na lidi. „Dokázal se obklopit schopnými lidmi. V problematické době pro Volkswagen přivedl do firmy techniky i designéry, kteří dokázali pozdvihnout jak VW tak značku Audi.“

Vratislav Kulhánek

27.srpen 2019