Lexus uvedl na začátku června na trh hybrid RX 450h. „Už máme padesátku objednávek,“ řekl na pondělní prezentaci vozu zástupce značky Milan Velek.
Model RX je už od roku 1998 exkluzivním terénním vozem, který Japonci nabízejí movitým zájemcům. V Česku představuje více než polovinu prodejů značky. Letošní generace má design ve stylu L-Finesse, o něco větší rozměry a sofistikovanější pohon. Vedle benzínového motoru vůz pohání i elektromotory napájené z baterií.
„Jde o takzvaný full hybrid, který nabízí všechny kombinace pohonu. Může jet na baterie, na benzín a současně i na smíšený pohon. Konkurence je ve vývoji hybridů tak pět let za námi,“ řekl Velkův kolega Petr Žemlička. Podle jeho slov ujede RX na bateria asi 4,5 kilometru, pak se musí přidat benzínový motor „Řada lidí měla minulosti pochyby, zda nebude nutné brzy měnit baterie. První generace našich hybridů ale už mají najeto 300 tisíc kilometrů a stále fungují,“ tvrdí Žemlička.
V čem je letošní hybrid lepší? Nabízí prý větší výkon i šetrnost k životnímu prostředí. Zážehový šestiválec hybridní verze má objem zvětšený z 3.311 cm3 na 3.456 cm3, přičemž jeho výkon činí 183 kW. Konstruktéři se pokusili o úspornost motoru, který pracuje v tzv. Atkinsonově cyklu a má díky tomu lepší spalování. Pokročilá recirkulace výfukových plynů a systém rekuperace tepla při ohřívání motoru po startu dále vylepšují nízké hodnoty emisí (nejen CO2!) a spotřeby paliva proti předchozí generaci.
A co jízdní komfort? Interiér nového RX zdobí kvalitní plasty, kůže a špičkové zpracování. V nabídce jsou tři varianty podvozku (klasické ocelové odpružení, ocelové odpružení s aktivními stabilizátory a vzduchový podvozek).
Základní cena RX 450h je stanovena na 1,549 milionu korun. K oběma modelům (RX 450h a nehybridnímu RX 350) je nabízen metalický lak za 30 tisíc Kč a několik sad výbavy (Executive, Technology, Luxury, Premium).