Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Lexus už má 9 zájemců na kabrio IS 250 C

Všechny prémiové značky, Mercedes-Benz, BMW, Audi i Volvo, nabízejí modely s plátěnou i pevnou stahovací střechou. Posledním mohykánem bez kabrioletu byl japonský Lexus. Nyní už to neplatí, na trh přichází jeho model IS 250 C.

Poslední přírůstek do nabídky kabrioletů se prodává od opulentních 1 289 000 korun. „Model je postaven na základě sedanu IS 250, cílem konstruktérů bylo postavit čtyřmístný vůz s pevnou zatahovací střechou, kterému by zůstal veškerý komfort manažerského auta,“ řekl mluvčí značky Petr Žemlička. Vozu byl ponechán sportovní dynamický design, přibyl  vystužený podvozek a některé části karoserie. Čelní sklo má takzvané akustické provedení, aby se co nejvíce omezil hluk v kabině při jízdě se staženou střechou. Ta se dokáže sklopit do kufru na povel tlačítka během 20 sekund. Přitom spolupracuje se zadními parkovacími senzory, takže prý při sklápění nemůže narazit na případnou překážku.
 
O pohon auta se stará benzínový šestiválec s objemem 2,5 litru. „Lexus IS 250 C je určen úspěšným lidem, kteří chtějí kombinaci otevřeného sportovního auta pro léto a manažerského sedanu s ocelovou střechou pro zimu. S nataženou střechou totiž poskytuje veškerý komfort standardního sedanu,“ tvrdí Žemlička. K tomu patří relativně velký vnitřní prostor pro všechny čtyři cestující, vyspělá elektronika, perfektní odhlučnění, aparatura Mark & Levinson a velký kufr. Ten pojme v základním uspořádání 420 litrů nákladu a se sklopenou střechou 165 litrů. „Zavazadelník je koncipován tak, aby se do něj i při sklopené střeše vešel bag s golfovými holemi. Japonci totiž milují golf, i u kabrioletu je místo pro hole prostě nutností,“ uzavírá Petr Žemlička.
1.srpen 2009