Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Mastercard omladil v kampani Messiho

Pro vytvoření podoby Lionela Messiho v mladším věku tvůrci vůbec poprvé v reklamním filmu využili umělou inteligenci – metodu tzv. neuronového vykreslování namísto obvyklého přístupu postaveného na počítačové grafice.

Svou dlouhodobou podporu Lize mistrů UEFA oslavuje společnost Mastercard uvedením nového filmu s globálním ambasadorem značky Mastercard Lionelem Messim v hlavní roli.  

Samotný film, který jako první představil právě jeho protagonista Lionel Messi na svém instagramovém účtu, bude uveden v řadě zemí po celém světě, včetně evropského kontinentu. Fanouškům bude rovněž k dispozici prostřednictvím stránek Priceless.com.

Ve snímku nabitém emocemi, který vznikl za pomoci umělé inteligence, se čtyřnásobný vítěz Ligy mistrů a sedminásobný držitel Zlatého míče ohlíží za počátky své sportovní kariéry. Messi také popisuje, jak významnou roli v jeho životě hraje fotbal, sport, který je společnou a inspirativní vášní tolika fanoušků po celém světě.

Bylo by úžasné mít i v reálném životě možnost promluvit si se sebou v mladším věku. Určitě bych se svému mladšímu já snažil dodat sebedůvěru a vysvětlit, že tvrdá práce a oběti přinesou ovoce. A také, že ještě v tomhle věku ho pořád bude bavit hrát fotbal,“ řekl k filmu sám Lionel Messi.

„Jsme nadšení, že jsme měli možnost spojit síly s globálním ambasadorem naší značky Lionelem Messim a zblízka poznat jeho vztah k fotbalu. Je to významná připomínka toho, jak důležité je mít možnost se věnovat svým zájmům a tomu, co je důležité – zvlášť v této době. Těšíme se, až koncem měsíce při svátku fotbalu na finále Ligy mistrů UEFA v Paříži oslavíme celosvětovou přitažlivost tohoto kolektivního sportu a umožníme jeho příznivcům být své vášni blíže,“ uvedl Raja Rajamannar, ředitel společnosti Mastercard pro marketing a komunikaci.

Podle ekonomického indexu sportu společnosti Mastercard[1] sledovalo v uplynulém roce živý přenos fotbalového zápasu téměř sedm z deseti (69 procent) obyvatel Evropy a téměř třetina (32 procent) si fotbal zahrála. Kromě toho polovina respondentů věří, že se popularita fotbalu letos ještě zvýší.

Marketingové inovace

Jedním z nejnáročnějších úkolů tvůrců nového filmu bylo vytvořit podobu Lionela Messiho v jeho mladším věku. Produkční tým využil novou metodu tvorby vizuálních efektů nazvanou neuronové vykreslování (neural rendering). Namísto obvyklého přístupu postaveného na počítačové grafice použili tvůrci filmu pro konečný digitální obraz podobu vytvořenou za pomoci umělé inteligence.

„Je úžasné, co technologie dokážou,“ řekl Lionel Messi a dodal: „Když jsem to ukázal rodině a přátelům, nemohli věřit vlastním očím, když viděli, co tvůrci filmu dokázali. Sám jsem měl husí kůži, když jsem se díval, jak se bavím se svou mladší verzí.“

Proces vytvoření podoby mladého Lionela Messiho zahrnoval zadání potřebných dat do platformy umělé inteligence. Ta pracovala s fotografiemi, videozáznamy i zvukovými záznamy slavného fotbalisty v jeho mladších letech. Dalším zdrojem dat byly nahrávky herců, kteří jsou Messimu podobní. Na základě těchto dat pak umělá inteligence dokázala stvořit konečnou digitální podobu a následně ji vložit do nasnímaného živého děje. Bylo to poprvé, kdy se tento proces tvorby vizuálních efektů využil s takovouto úrovní detailu v reklamě. Prvním, kdo s tímto nápadem přišel, byl Thiago Porto ze studia The Mill, který se na tento druh tvorby specializuje.

[1] Mastercard Sport Economy Index, 1. čtvrtletí 2022

Zdroj: Tomáš Zimmermann
17.květen 2022