Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Mastercard: V Praze letos přespí rekordních 7,1 milionu cizinců

Počet zahraničních návštěvníků, kteří stráví v Praze alespoň jednu noc, by měl v letošním roce dosáhnout rekordních 7,1 milionu. V porovnání s loňským rokem by to znamenalo nárůst o 6,4 procenta. Vyplývá to z aktuálního přehledu společnosti Mastercard nazvaného Global Destination Cities Index.

Nejnavštěvovanějším světovým městem je nadále thajský Bankgkok, ve kterém nejméně jednu noc loni strávilo 22,8 milionu lidí. Druhá v pořadí skončila Paříž s počtem 19,1 milionu těsně následovaná Londýnem. Londýn, Paříž a Bangkok drží první tři místa v různém pořadí už od roku 2010, přičemž Bangkok první příčku žebříčku dokázal obsadit šestkrát za posledních sedm let. Praha skončila v roce 2018 na 28. místě.

Všechna města v první desítce dokázala v roce 2018 přilákat ze zahraničí více přenocujících návštěvníků než o rok dříve s výjimkou Londýna, který zaznamenal pokles téměř o čtyři procenta. Předpoklad pro rok 2019 ukazuje na všeobecný nárůst návštěvnosti, přičemž nejvýraznější růst se očekává v Tokiu.

 

Deset nejnavštěvovanějších měst v roce 2018
 Počet přenocujících zahraničních návštěvníků v 2018Očekávání růstu v roce 2019Průměrná délka pobytuPrůměrná denní útrata (v USD)
Bangkok22,78 milionu3,34 %4,8 noci184
Paříž19,10 milionu2,24 %2,5 noci296
Londýn19,09 milionu3,47 %5,8 noci148
Dubaj15,93 milionu1,68 %3,5 noci553
Singapur14,67 milionu4,0 %4,2 noci272
Kuala Lumpur13,79 milionu9,87 %5,7 noci142
New York13,60 milionu2,94 %7,9 noci152
Istanbul13,40 milionu8,14 %5,8 noci106
Tokio12,93 milionu10,02 %5,4 noci196
Antalya12,41 milionu8,14 %14 nocí44
… 28. Praha6,67 milionu6,42 %2,4 noci162

 

V případě řazení podle průměrné útraty v amerických dolarech zaujímá první místo žebříčku Dubaj, kde návštěvníci průměrně utratí 533 dolarů denně. Druhé místo obhájila Mekka, která v minulém žebříčku mezi prvních deset měst pronikla poprvé. První trojku pak uzavírá Bangkok. V Praze návštěvníci v průměru loni denně utratili 162 dolarů, v přepočtu zhruba 3800 korun.

„V současném, stále těsněji propojeném světě je cestování velmi důležitou součástí našich soukromých i pracovních životů. Proto má pro nás tak zásadní význam mít co nejlepší představu o tom, jak může cestovní ruch destinacím prospívat a jaké problémy může přinášet. Díky tomu jsme schopni místním samosprávám poskytovat potřebné informace a řešení,” uvedl Michal Čarný, generální ředitel Mastercard pro Českou a Slovenskou republiku.

Michal Čarný byl jmenován novým generálním ředitelem společnosti Mastercard pro Českou a Slovenskou republiku s účinností od 1. září 2019. Hlavní prioritou v jeho nové roli bude další růst společnosti Mastercard na obou trzích a upevňování její vedoucí pozice v oblasti bezhotovostních plateb. Na pozici střídá po necelých osmi letech Miroslava Lukeše, který v newyorské centrále Mastercard povede jako Senior Vice President globální vývoj debetních produktů.

„Mou prioritou bude další posilování inovací a rozvoj akceptace platebních karet. Čechy a Slovensko patří v této oblasti mezi nejinovativnější trhy na celém světě. V bezkontaktním placení jsou naše trhy absolutní světovou jedničkou s prakticky stoprocentním podílem bezkontaktních terminálů. Právě díky možnostem infrastruktury pro akceptaci karet si Češi již velmi oblíbili také mobilní platby, které využívá 31 % z nich. Existuje však prostor pro přijímání karet na místech, kde to stále ještě není běžné, jako jsou ordinace lékařů, festivaly, sportovní stadiony či provozovny drobných živnostníků,“ uvedl Michal Čarný.

Michal Čarný má více než osm let zkušeností s vytvářením a implementací firemních strategií. Ve společnosti Mastercard byl tři roky zodpovědný za přípravu a realizaci strategie pro spotřebitelské a firemní produkty v České republice, na Slovensku a v Rakousku. Na starosti měl také implementaci inovativních služeb s přidanou hodnotou, rozvoj netradičních vydavatelů včetně fintech hráčů a řízení společných aktivit s klíčovými obchodníky.

Společnost Mastercard, v pozici klíčového technologického partnera celého oboru cestovního ruchu, poskytuje řešení, informace a poradenství na míru potřebám jednotlivých turistických destinací. Pod názvem City Possible navíc spustila celosvětovou iniciativu partnerství a spolupráce s městy, výzkumnými institucemi i soukromými organizacemi. Tato iniciativa si klade za cíl odhalovat potíže, s nimiž se jednotlivé destinace mohou potýkat, a poskytovat škálovatelná řešení v oblastech, jako je dostupnost online služeb či hospodářský rozvoj.

Žebříček společnosti Mastercard Global Destination Cities Index na základě analýzy veřejně dostupných údajů o počtech návštěvníků a jejich útratách odráží oblíbenost 200 světových měst jako cílových destinací pro návštěvníky ze zahraničí.

 

Zdroj: Tomáš Zimmermann
12.září 2019