Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Mercedes AMG ukázal vysokovýkonný hybrid

Mercedes-AMG zahajuje sériovou výrobu svého prvního vysokovýkonného hybridního modelu, který využívá technologie z Formule 1. Koncept zahrnuje speciální uspořádání pohonu s elektromotorem a vysokovýkonnou sadou akumulátorů z vlastního vývoje na zadní nápravě.

Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE (vážený průměr kombinované spotřeby paliva: 8,6 l/100 km; vážený průměr kombinovaných emisí CO2: 196 g/km; vážený průměr spotřeby elektrické energie: 10,3 kWh/100 km)1 nabízí díky speciálnímu poháněcímu ústrojí jak suverénní výkony a pozoruhodnou jízdní dynamiku, tak i nejvyšší míru hospodárnosti.

Verze E PERFORMANCE přenáší DNA jízdních výkonů AMG („AMG Driving Performance“) do elektrifikované budoucnosti. Kombinace motoru V8 4,0 litru přeplňovaného dvěma turbodmychadly a elektromotoru přesvědčí nejvyšším výkonem hybridní soustavy 620 kW (843 k) a maximálním točivým momentem více než 1400 N.m. Okamžité reakce elektrického pohonu zadní nápravy, rychlý nárůst točivého momentu a optimalizované rozložení hmotnosti mezi nápravy umožňují nové zážitky z velmi dynamické jízdy.

Sada akumulátorů je stejně jako ve Formuli 1 cíleně koncipována pro rychlé vybíjení a nabíjení. Dojezd 12 kilometrů s elektrickým pohonem je prakticky využitelný například pro krátké jízdy ve městech nebo v obytných zónách. Značka Mercedes-AMG se rozhodla pro nový způsob komunikace elektrifikace ve spolupráci se svým ambasadorem will.i.am. Slavný hudebník a vícenásobný držitel ocenění Grammy je protagonistou marketingové kampaně „Everything but quiet“. Will.i.am se podílel nejen na jejím konceptu, ale také složil exkluzivní skladbu pro úvodní video.

„Mercedes-AMG je odjakživa symbolem nejvyšších výkonů a maximální jízdní dynamiky. Při vývoji naší hybridní strategie E PERFORMANCE bylo proto od začátku jasné, že pro AMG vytvoříme specifický koncept, který bude kombinovat klíčové hodnoty naší značky s vysokou hospodárností. Tento koncept nyní vstupuje do sériově výroby v novém modelu Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE.

Uspořádání se spalovacím motorem vpředu a elektrickou poháněcí jednotkou na zadní nápravě nabízí četné výhody. Optimalizované rozložení hmotnosti, nejlepší možné využití točivého momentu, ale i velmi spontánní reakce slibují jízdní dynamiku nejvyšší úrovně. K tomu přispívá také námi vyvinutá vysokovýkonná sada akumulátorů, která má v porovnání s běžnými akumulátory pro elektrický pohon dvounásobnou výkonovou hustotu a stejně jako mnoho dalších komponentů je inspirována technikou Formule 1,“ říká Jochen Hermann, technický ředitel společnosti Mercedes-AMG GmbH.

Zdroj: Martin Šlechta
19.září 2021