Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Německo ve čtvrtletí stouplo o tři procenta

Prodej v Německu se v prvním čtvrtletí meziročně zvýšil o tři procenta na 736.000 vozů. Poptávka oživila poté, co byla začátkem loňského roku zasažena nárůstem daně z přidané hodnoty. Uvedl to svaz německého automobilového průmyslu VDA. 

V samotném březnu se prodej propadl o 14 procent na 286.600 vozů. Svaz nicméně upozornil, že za březnovým poklesem stály změny v metodě sběru údajů a dřívější termín velikonočních svátků. V celém loňském roce prodej aut v Německu klesl o devět procent na 3,15 milionu vozů, tedy na nejnižší úroveň od sjednocení země v roce 1990. Německo je největším trhem s automobily v Evropě a automobilový průmysl hraje v jeho ekonomice klíčovou roli.
    Itálie a Španělsko již dříve ohlásily propad čtvrtletního prodeje o více než deset procent v důsledku obav spotřebitelů z oslabení ekonomiky. Ve Francii se prodej v prvním čtvrtletí zvýšil o tři procenta, protože nový daňový systém pro automobily podpořil poptávku po menších modelech s nižšími emisemi, píše agentura Reuters.
14.duben 2008