Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Novináři testovali novou generaci Audi A3

Nejnovější verze jednoho z klíčových modelů značky Audi – kompaktní Á-trojky, přichází v těchto dnech na český trh. Motorističtí novináři vůz vyzkoušeli na testovacích trasách v okolí pražských Radlic.

Za 24 let výroby a více než pět milionů prodaných vozů, doznala A3 jen tři generační proměny, tedy jednu v průměru za zhruba osm let, což také svědčí o úspěšném, nadčasovém zaměření tohoto modelu.

Čtvrtá generace Audi A3, stejně jako všechny předcházející, vychází z koncernového základu, z kterého také vycházejí Volkswagen Golf, Seat Leon a znatelně větší, ale stále velmi příbuzná Škoda Octavia. A3 má ale mezi koncernovými sourozenci specifické postavení modelu prémiové značky, a díky tomu i mnoho příznivců zejména ve vyspělých evropských zemích. Zpočátku je další generace A3 nabízena jako pětidveřový hatchback a čtyřdveřový sedan.

Je logické, že nejnovější A3 prezentují charakteristický design Audi vně i v interiéru, kvalitní materiály a výbavy, nadprůměrná úroveň zpracování a náležitý komfort, tvarováním sedadel počínaje a ergonomií ovládání konče. Vnějšími rozměry opět trochu poporostla na délku a šířku (434 x 182 cm), přičemž rozvor a výška zůstaly stejné (264, resp. 143 cm). Objem zavazadlového prostoru je velmi slušných 380 l a po sklopení zadní řady sedadel až 1200 l.

Čtyři motorizace

Pohonné jednotky vycházejí ze známé koncernové nabídky, zpočátku to jsou benzinové 1.0/110 k a 1.5/150 k, plus naftové 2.0/116 k popř. 150 k. Zajímavý je benzinový čtyřválec 1.5 TFSI/150 k, Mild-hybrid 48 V s vypínáním dvou válců. Převodovky jsou buď manuální šestistupňové nebo dvouspojkové sedmistupňové S-tronic. Údaje o spotřebě jsou podle výrobce příznivé, benzinové verze by se měly spokojit se zhruba pěti litry na 100 km a naftové i s méně než čtyřmi. Je jisté, že postupně budou následovat i výkonnější motorizace, verze plug-in hybrid, g-tron na CNG, či pohon 4×4 Quattro.

Prémiové jsou také jízdní vlastnosti a samozřejmě rozsah výbav, kde nechybí asi nic ze současných možnosti nabídky, používaný i u vozů o kategorii výše. Nabízí, někdy ale jen na přání, snad všechny jízdními asistenty a prvky komfortu, prémiový infotainment MMI, umožňující množství služeb on-line, sound systém s 15 reproduktory, dotykový a průhledový displej atd. Proto se výchozí cena, začínající na částce 652 900 Kč (1.0 l/110 k), může snadno přehoupnout u nadstandardně vybavené verze i nad hranici 1,3 milionu, ale to není u prémiových kompaktních modelů nic výjimečného.

Zdroj: Karel Beránek
25.červen 2020