Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Novináři testovali Rovery v Rakousku

Nový importér Land Roverů uspořádal první předváděcí jízdy v Rakousku.  Společnost Jaguar Land Rover Austria tam přiblížila modelovou řadu pro rok 2010.

Dlouhá léta se nechaly obě britské značky zastupovat na českém trhu společností A.M.T. Group, jejíž pochybné praktiky zejména v posledních letech způsobily mnoha majitelům vozů těchto značek nemalé potíže, například v oblasti servisu a vyřizování záručních reklamací. Začátkem letošního roku byla zastupováním Jaguaru a Land Roveru na českém trhu pověřena rakouská společnost Jaguar Land Rover Austria GmbH se sídlem v Salzburgu, kterou čeká nelehký úkol napravovat poškozenou reputaci v důsledku neseriózního podnikání předchozího dovozce.
 
„Prodáváme emoce, nikoli auta,“ prohlásil Georg Staudinger, generální ředitel společnosti Jaguar Land Rover Austria na produktové prezentaci během akce Land Rover Press Ride&Drive v zasněženém Rakousku, kde jsme se mohli seznámit s inovovanými vozy Land Rover pro modelový rok 2010.
 
Ty v případě Land Roveru vycházejí z bytelného technického základu. Modernizace modelových řad Discovery 4, Range Rover Sport a Range Rover pro rok 2010 je sice na první pohled sotva patrná, změnu cestující pocítí po nasednutí, neboť v minulosti oprávněně kritizovaná strohost interiérů ustoupila honosnosti, která konečně odpovídá cenové úrovni této značky.
 
Značné změny se odehrály také v útrobách všech tří Land Roverů, a to především v oblasti pohonu. Zážehové jednotky zastupuje zcela nová generace vidlicových osmiválců s pětilitrovým zdvihovým objemem, dodávaných v atmosférickém provedení (276 kW/375 k) nebo ve verzi Supercharged přeplňované mechanickým kompresorem (375 kW/510 k). Tyto motory naleznete také pod kapotou vozů Jaguar, ale pro aplikaci v Land Roverech doznaly jistých konstrukčních úprav, aby byla zaručena bezvadná funkčnost i v náročném terénu, v němž se Land Rovery navzdory svému vysloveně luxusnímu charakteru rozhodně neztratí. Zřejmě nejoblíbenější volbou pro pohon modelů Range Rover Sport a Discovery 4 bude nový šestiválcový turbodiesel LR-TDV6 3,0 litru.
 
Pavel Olivík, Waidhofen an der Ybbs
4.březen 2010