Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Novináři testovali Toyotu Corollu v Madridu

Jen několik novinářů z Evropy dostalo příležitost svézt se s prototypy nové Corolly, klíčového modelu automobilky Toyota. Kromě návratu k legendárnímu jménu tento typ přiváží i třetí generaci pověstného hybridního pohonu.

Také společnost TME (Toyota Motor Europe) přikročila k pořádání velmi komorních „před-prezentací“ svých zásadních novinek a za přítomnosti nejvyšších představitelů vývoje a marketingu (Meet the Engineers).

Aktuálně tou nejdůležitější novinkou Toyoty je 12. generace typu Corolla (definitivně nahrazuje nepříliš přesvědčivou éru jména Auris) a na důkladné představení ve španělském Madridu byl z České republiky pozván jediný novinář (oficiální dynamické prezentace pro ty ostatní se uskuteční až v polovině února příštího roku).

Vůz představil šéfkonstruktér Corolly

„Yasushi Ueda, šéfkonstruktér projektu Corolla z centrály TMC (Toyota Motor Corporation), nám představil vůz jako alternativu pro zákazníky směřující ze střední třídy (D) do nižší střední (C). Toshio Kanei, šéfkonstruktér TME, zdůraznil, že provedení kombi (říkají mu Touring Sports) bylo vyvinuto výhradně pro Evropu. Nikde jinde na světě nabízeno nebude a proti hatchbacku skutečně vyniká výrazně většími vnitřními rozměry v zadní části interiéru, o čemž jsme se měli možnost přesvědčit. Hiroyuki Tsukashima, konstruktér hybridních poháněcích ústrojí Toyota z TMC přezdívaný Mr. Hybrid, prezentoval zřejmě to nejdůležitější na nové Corolle: nové hybridní ústrojí třetí generace s dvoulitrovým zážehovým čtyřválcem v čele,“ přiblížil akci Jiří Duchoň.

Zatímco dosavadní agregát s motorem 1,8 l mířil spíše na vysloveně klidné řidiče a podivíny, novinka s celkovým výkonem 132 kW (spalovací motor plus elektromotor) jízdní dynamikou plně vyhoví i dynamičtěji jezdícím uživatelům (zrychlení z 0 na 100 km/h pod 7 s), přičemž během našich testů se průměrná spotřeba pohybovala zhruba na úrovni ústrojí s motorem 1,8 l v dosavadním Aurisu, uvedl Duchoň.

To však bude jako levnější alternativa nabízeno i v nové Corolle, zatímco úplným základem se stane zážehový agregát 1,2 l/85 kW (bez elektromotoru a baterií a s manuální převodovkou).

Dvě verze pro testovací jízdy

„Pro testovací jízdy jsme měli připraveny hatchback i kombi (to slavilo premiéru před několika týdny na autosalonu v Paříži), tříprostorový čtyřdveřový sedan bude představen později. Ačkoli tedy nejde již o nic tajného, všechny vozy byly během našich zkoušek opatřeny lehkou kamufláží na náraznících,“ uvedl český zástupce na akci.

„Jak mi vysvětlil Rembert Serrus, odpovědný v rámci TME za produktové plánování, důvodem bylo tyto automobily viditelně označit za prototypy: sériová výroba totiž bude v továrně v britském Burnastonu (Derbyshire) nabíhat teprve od poloviny ledna do konce února (podle verze),“ upřesnil Jirka Duchoň.

 

 

Zdroj: Jiří Duchoň, šéfredaktor magazínu Automobil a zástupce České republiky v porotě COTY
12.prosinec 2018