Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Nový Opel Astra měl online premiéru

Světová premiéra nového modelu Opel, která se konala v Rüsselheimu, odhalila novou, šestou generaci bestselleru kompaktní třídy. Nová Astra přichází s plně digitálním panelem přístrojů a technologiemi, jako je nejnovější verze adaptivního osvětlení Intelli-Lux LED Pixel Light.

Poprvé bude kompaktní model z Rüsselsheimu k dispozici s elektrickým pohonem. Opel bude novou Astru nabízet jako plug-in hybrid ve dvou výkonnostních úrovních a od roku 2023 jako bateriově elektrickou Astra-e. Kromě toho budou na trhu verze se zážehovými a vznětovými motory v kombinaci se šestistupňovou manuální a osmistupňovou automatickou převodovkou. Rozsah výkonu sahá od 81 kW/110 k do 165 kW/225 k.  Cena začíná na částce 22 465 EUR (doporučená cena s DPH v Německu).

„Nový Opel Astra je jedinečný – s ním Opel definuje novou éru. To platí pro celou řadu pohonných jednotek až po bateriově elektrickou Astra-e i pro její špičkové technologie a senzační design. Opel nastavuje standardy u tohoto vozu, který má vše, co je potřeba, aby se znovu stal bestsellerem, “říká nový generální ředitel Opelu Uwe Hochgeschurtz.

Opel Vizor s pixelovým světlem Intelli-Lux LED

Nový Opel Astra přichází s čistými, napnutými povrchy, zbavený nadbytečných prvků a s novou tváří značky – Opel Vizor. Stejně jako jeho předchůdce uvedený na trh v roce 2015 přináší novinka do kompaktní třídy inovace, které zákazníci dříve znali pouze z dražších vozidel. Nejnovější evoluce adaptivního osvětlení Intelli-Lux LED Pixel Light pochází přímo z vlajkové lodi Opel Insignia a se 168 LED prvky vede v kompaktních a středně velkých tržních sektorech.

Nový digitální panel

Nové rozhraní člověk-stroj (HMI) s moderní grafikou nabízí zákazníkům čistý a intuitivní zážitek. Cestující mohou novou Astru ovládat intuitivně pomocí mimořádně široké dotykové obrazovky, stejně jako chytrý telefon. Konstruktéři a inženýři Opelu věnovali velkou pozornost tomu, aby řidič dostal všechny potřebné informace, ale nebyl zatížen nadbytečnými daty nebo funkcemi. Kromě toho lze klíčová nastavení, jako je ovládání klimatizace, stále ovládat pomocí fyzických přepínačů a tlačítek.

Ergonomická sedadla

Přední sedadla vyvinutá vlastní společností mají certifikaci AGR („Aktion Gesunder Rücken e.V.“ / „Kampaň za zdravá záda“) a díky své ergonomii jsou mimořádně pohodlná, zejména na dlouhých cestách. Řidič je podporován nejmodernějšími asistenčními systémy od head-up displeje až po poloautomatický asistenční systém Intelli-Drive 2.0, který integruje všechny kamery a senzory na palubě.

Vyvážené ovládání, „Autobahnproof“ 

Nová Astra je dlouhá 4 374 milimetrů a široká 1 860 mm. Je jen o 4,0 mm delší než předchozí model. Rozvor se zvýšil o 13 mm na 2 675 mm. Zavazadlový prostor nové Astry s nastavitelnou podlahou nabízí až 1250 litrů objemu zavazadel se sklopenými zadními sedadly. Nová Astra je založena na třetí generaci platformy EMP2. Je „odolná vůči dálnici“. Schopnost vysokých rychlostí byla hlavním vývojovým cílem. Zavěšení se vzpěrami McPherson vpředu a torzní tyčí vzadu bylo navrženo s cílem omezení náklonů karoserie. Při brzdění poskytuje nový model silnou brzdnou sílu a zůstává velmi stabilní v zatáčkách i v přímém směru. Torzní tuhost nové Astry je o 14 procent vyšší než u předchozího modelu.

K prvním zákazníkům se dostane na začátku roku 2022. Zpočátku bude uveden na trh sportovní pětidveřový model s liniemi podobnými kupé, verze Astra Sports Tourer kombi bude brzy následovat. Rok po uvedení nové generace na trh se k této řadě připojí elektrická Astra-e. Nová Astra byla vyvinuta a bude vyrobena v sídle společnosti Opel v Rüsselsheimu.

Zdroj: Opel
3.září 2021