Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Opel Astra se ukázal v Říčanech

Šéf značky Opel v Česku Stephane Chauville předvedl tento týden novinářům novou Astru. Konference se věnovala zejména unikátnímu řešení  zadní nápravy nového modelu.

Přicházející model Astra byl předveden v konferenčním centru Oaza v Říčanech, konference se kromě Chauvilla zůčastnili i marketingový ředitel Opelu Jan Řepa a PR manažer značky Martin Hejral. „Náš nejprodávanější model zažívá mezigenerační růst. Je vybaven techlogií, která dříve náležela do vyšších segmentů a spoléhá na relativně nízkou cenu,“ řekl asi třicítce přítomných novinářů Martin Hejral. Tisková konference se věnovala zvláště unikátní konstrukci zadní nápravy.
 
Opel dosud spoléhal na jednoduchou, levnou a prostorově nenáročnou vlečenou nápravu, tedy řešení, které je standardem dodnes ve třídě malých vozů. K tét klasice nyní přibyl kinematický mechanismus – Wattův přímovod – známý jako dokonalejší způsob ustavení tuhých náprav.
 
Na funkčních modelech mohli přítomní vidět, že torzní příčka zadní nápravy je umístěna mezi podélnými rameny přibližně v polovině vzdálenosti mezi uchycením nápravy do karoserie a zadními koly. Otevřený U-profil nápravy byl mezi kotevními body prodloužen a zvětšila se i tloušťka stěny profilu, čímž se zvýšila torzní tuhost.
Při přímé jízdě zaručuje kinematika celého mechanismu s Wattovým přímovodem volný pohyb kol při propérování. V zatáčkách potom zadní náprava minimalizuje boční náklon karoserie podobně, jako to umí moderní víceprvkové nápravy.
Ramena Wattova přímovodu jsou uchycena k malému příčnému prvku ukotvenému do skeletu vozu za středovou osou kol. Středový prvek, sestávající z krátkého ramene uchyceného uprostřed na čepu, je spojený s rameny s kulovými klouby na koncích, jejichž prostřednictvím jsou ramena propojena s rameny kol.
Hlavní výhodou nové konstrukce je podle Opelu skutečnost, že uložení vlečených ramen nemusejí přenášet žádné boční síly, působící při průjezdu zatáčkou, takže je možno použít měkčí pouzdra, která účinněji tlumí hluk a vibrace a dokonaleji izolují interiér od povrchu vozovky.
25.leden 2010