Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Osobní vozy klesly, užitkové jdou na odbyt

Prodej nových osobních aut do září klesl o 3,8 pct na 92.667 vozů. Naopak odbyt lehkých užitkových vozů vzrostl o 31,3 procenta na 34.519 aut. Uvedli to zástupci Svazu dovozců automobilů na včerejší tiskové konferenci.

Celkem prodej osobních a lehkých užitkových aut stoupl o 3,8 procenta na 127.186 vozidel. Za celý letošní rok očekává svaz prodej osobních aut zhruba na úrovni loňského roku a dohromady s lehkými užitkovými vozy pak zhruba čtyřprocentní růst. “V příštím roce by měl být trend přibližně stejný,” uvedl tajemník Pavel Tunkl.  Nejprodávanější značkou osobních i lehkých užitkových aut byla Škoda, která dohromady v obou kategoriích prodala 46.252 vozů, což je o tři procenta méně než loni. V kategorii osobních vozů zaznamenala pokles o 10,6 procenta na 38.216 vozů, zatímco mezi lehkými nákladními vozy zaznamenala nárůst o 61 procent na 8036 aut.
Druhou nejprodávanější značkou byl Renault, který prodal 6311 vozů, třetí skončil Volkswagen s odbytem 5606 vozů, následovala značka Hyundai s 4852 prodanými auty a pátý byl Peugeot s 4216 vozy. Nejprodávanějším modelem je Škoda Fabia s téměř 25.000 nově registrovanými vozy, druhá skončila Octavia (10.613 registrací) a třetí Hyundai Getz (2143 registrací). Na trhu kralují malé a mini vozy s celkovým podílem 54 procent. Podíl vozů s benzinovým motorem se drží na 70 procentech. Mezi lehkými užitkovými vozy se za Škodou nejlépe dařilo Volkswagenu, který prodal 4255 aut. Třetí skončil Ford s prodejem 4076 vozů a čtvrtý Renault s odbytem 2647 aut. Pátou pozici obsadil Citroen s 2396 prodanými vozy.
21.říjen 2006