Český Citroën oznámil v Benicích příchod nové generace modelu C3. Malé auto pro městský provoz bude začíní cenově na 239 900 korunách a slibuje některé nové vymoženosti, jako je třeba panoramatické přední okno.
První generace C3 se vyrábí od roku 2002 ve francouzském Aulnay a své zákazníky si získala mimo jiné podobou s legendárním citroënem 2CV zvaným kachna. Úspěch měl vůz hlavně u žen a starších zákazníků. Nyní přichází k českým prodejcům značky další druhá generace. „Vozu zůstaly kompaktní rozměry, vysoký profil a inteligentní architektura, karoserie ale už vychází z nového image značky,“ řekl našemu portálu generální ředitel Citroënu ČR Frédéric Passemard. Auto je o osm centimetrů delší než jeho předchůdce, ale přesto zůstává s délkou 3,94 metru nejkratším vozem v kategorii malých aut, kde soutěží například se Škodou Fabia, Opelem Corsa, Volkswagenem Polo nebo Fordem Fiesta.
„V minulosti jsme sázeli hlavně na dámskou klientelu, s druhou generací chceme oslovit i muže v aktivním věku,“ tvrdí Passemard. Mají k tomu dopomoci nové technologické prvky, mezi které patří mimo jiné panoramatické přední okno Visiodrive, která sahá až do půlky střechy. Kromě avantgardního stylu kabiny slibuje C3 také nové barvy, 6 airbagů, klimatizaci a tempomat od druhého stupně výbavy a kufr o velikosti 300 litrů. Pod kapotu je k výběru ze sedmi motorů, za nejslabší benzínovou motorizaci 1,1 litru o výkonu 60 koní zaplatí zájemce 239 900 korun s DPH. U českých dealerů se ale tato startovní verze objeví až později. Nejmasivněji vybavený diesel vyjde na 404 900 korun. „Letos chceme v Česku prodat 1600 kusů nového modelu C3, předpokládáme, že osmdesát procent z tohoto množství bude střední výbava SX,“ uzavřel Passemard s tím, že souběžně bude probíhat výprodej první generace vozu.
Tiskovou konferenci v Benicích moderovala mluvčí importérství Martina Bedrnová, novinářský program ozdobila také Ester Kočičková se svojí show, která zahrnovala monology a zpěvy na řidičská témata.
ERICH HANDL, Benice