Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Pěkný: Fiat jede přes systém car@home

Český import FCA na jaře opustil svoji centrálu na Praze 4 a přešel na kompletní home office. Jak značka a její prodejní sít reaguje na podzimní vlnu pandemie? Hovořili jsme s manažerem pro osobní vozy Fiat a dalších značek FCA Vítem Pěkným.

Jak váš import a jeho prodejní síť zareagoval na uzavření showroomů?

Uzavření showroomů je samozřejmě diskutabilní opatření, protože jejich návštěvnost je výrazně nižší než v jiném typu maloobchodu. Nicméně je to opatření vlády v boji s koronavirem, čili je slušné jej respektovat. Dealerům to rozhodně život zkomplikuje, protože po jarní odstávce se prodej v naší síti vracel k původním číslům a dealeři sice pomalu, ale jistě začínali nabírat na optimismu. Současná situace nás nutí se opět více věnovat programu car@home, který dealerům umožňuje efektivně komunikovat s potenciálními zákazníky pomocí moderních komunikačních nástrojů.  Jedná se o online nástroj, kde může dealer se zákazníkem komunikovat prostřednictvím videohovoru nebo jen hlasového hovoru.

Může program nahradit osobní návštěvu klientů v showroomu?

Není to úplná náhrada prezenčního prodeje, který, ať to chceme či nikoliv, je stále dominantní. Kusy prodané online se v České republice pořád počítají v řádu nízkých desítek. Dovedu si představit, že větší prodeje online mohou proběhnout u fleetových zákazníků, kteří si kupují stejná vozidla ve stejném provedení v rámci pravidelné obměny. U jednotlivých nákupů je to otázka chuti a odvahy jedince a tam v současnosti se asi nedá očekávat žádná typická reakce nebo chování. Předpokládám ale, že výsledkem u námi zastupovaných značek budou spíše předpřipravení zákazníci než přímo podepsané smlouvy.

Jakým způsobem prodejci přijímají a vydávají auta ze servisu?

Při kontaktu se zákazníky jsou v našich servisech dodržována veškerá hygienická opatření, která současná situace vyžaduje. Při komunikaci se zákazníky je při objednávání i při vydávání vozidla kladen důraz na dodržování stanoveného času, což napomáhá k regulaci počtu zákazníků přítomných v příjmu oprav. Situace je nyní jednodušší než na jaře, protože dealeři již mají s daným stavem zkušenosti.

Zajišťujete i odvozy vozidel ke klientům?

Ano, to patří ke standardní nabídce našich poprodejních služeb i v dobách bez jakýchkoliv omezení, čili není důvod se od této zaběhnuté praxe odchylovat.

Máte dostatek respirátorů a dalších ochranných prostředků?

Ochranné prostředky si zajišťují sami dealeři regionálně. Dostane li naše společnost nějakou atraktivní nabídku, vždy jí poskytne i dealerské síti. Nedostatek ochranných prostředků u našich dealerů zatím neevidujeme.

Máte nějaké problémy s nedostatkem pracovních sil z důvodů nakažení, karantény, nutnosti hlídání dětí, atd.

S ohledem na skutečnost, že od července letošního roku naše společnost funguje v režimu 100 home office, tak jsme velmi flexibilní. V našem týmu se zatím vyskytl jen jeden případ nákazy, který zbytek týmu nijak neovlivnil.

Jakým způsobem váš byznys ovlivnilo prodloužení lockdownu po 3. listopadu?

Je to situace, která nejen našemu byznysu a ani našim dealerům určitě nepomůže. Je to ale třeba vnímat v širším kontextu. Šíří li se virus zejména stykem mezi lidmi, tak by se každý z nás měl chovat zodpovědně, 14 dní vše vydržet, aby se šíření zpomalilo. Každý, ať se jedná o jedince nebo firmu, kdo nedodržuje opatření, tak podvádí sám sebe a komplikuje situaci ostatním.

Zdroj: Podzimní speciál Automakers
6.listopad 2020