Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Podíl škodovek na slovenském trhu klesá

Sdružení automobilového průmyslu zveřejnilo srpnové prodeje na Slovensku. Odbyt nových osobních a malých nákladních automobilů meziročně vzrostl o 0,4 procenta a policie zaregistrovala 5750 vozidel obou kategorií.

Od ledna do srpna se odbyt zvýšil o 9,3 procenta na 50.518 vozů. Největší zájem trvá o automobily značky Škoda, která za prvních osm měsíců tohoto roku na Slovensku prodala 13.280 vozů. Ve stejném období loni to bylo 13.041 automobilů. Podíl škodovek na slovenském trhu ale klesl na 26,3 z 28,2 procenta loni. Druhý Volkswagen měl podíl 8,8 procenta a třetí Peugeot 7,1 procenta.
Ze všech kategorií nákladních automobilů s celkovou hmotností nad 3,5 tuny se nejlépe prodávaly těžké kamiony. Počet registrací nákladních aut s hmotností nad 12 tun do konce srpna meziročně vzrostl téměř o 38 procent na 2060 vozů. Nejsilnějším na trhu s podílem 17,8 procenta byl Mercedes-Benz, druhé bylo Volvo a třetí Man.

27.září 2006