Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Porotci COTY zkoušeli Peugeot 308 v Alsasku

Členové poroty volící evropský Vůz roku (COTY) testovali novou generací Peugeotu 308, která přijde do prodeje letos na podzim. Jízdy s různými variantami vozu hostilo okolí továrny v alsaských Mylhúzách. Akci přiblížil našemu portálu porotce Jiří Duchoň.

Peugeot 308 stávající generace se stal evropským Vozem roku 2014 (COTY) a stále dominuje mnoha tabulkám prodejů. První studiové snímky zcela nového typu P308 se v médiích objevily letos na jaře, ovšem pouze v podobě hatchbacku.

Třetí generace typu P308 přichází poté, co vzniklo více než 7 milionů vozů této řady. Vychází z nejnovějšího provedení „větší“ ze dvou modulárních platforem PSA (EMP2-3).

Posun do „vyšší společnosti“ symbolizuje kromě nového firemního lga dostupnost elektromechanicky ovládaného víka zavazadlového prostoru (nikoli pro hatchback). Ten svým objemem nabyl rovněž, ovšem k dispozici jsou zatím jen hodnoty změřené metodou tekutin (412–1323 litrů pro hatchback, 608–1634 l pro kombi), jež jsou vždy poněkud optimističtější než standardizovaná norma VDA.

Kromě plug-in hybridů (čistou „elektriku“ EMP2 „neumí“) budou v nabídce pro nový Peugeot 308 rovněž zážehový tříválec PureTech 1.2 o výkonu 81, nebo 96 kW (110, resp. 130 k) a vznětový čtyřválec BlueHDi 1.5 s výkonem 96 kW (130 k) v kombinaci s šestistupňovou manuální, případně osmistupňovou samočinnou převodovkou Aisin s kapalinovým měničem momentu (s výjimkou PureTech/81 kW).

Peugeot 308 přichází s řadou novinek. Jde třeba o vůbec první vůz PSA, u nějž si budete moci připlatit za hlavní LED světlomety s matricovou stavbou, nabízející kvalitnější osvětlení prostoru před vozem s individuálním ovládáním jednotlivých LED zdrojů (vycházeli ze zkušeností dnes již bratrského Opelu a jejich pokročilého systému IntelliLux).

Pracoviště řidiče nejvíce připomíná větší řadu P508, ale v lépe vybavených verzích je oproti ní obohaceno o mimořádně efektní trojrozměrný přístrojový štít s předsazenou vrstvou, jehož princip představil menší typ Peugeot 208.

Peugeot 308 SW pak kromě zmíněné elektromechanicky ovládané zadní stěny přidává třeba možnost uložit těleso krycí rolety pod dvojitou podlahu nebo sklápění opěradel zadních sedadel dělených v poměru 40:20:40 (rovněž poprvé v PSA), které nabízí výrazně zlepšení variability zadní části interiéru.

Mezi testovanými vozy byly i maskované kombíky

„Doménou P308 zůstává komfort a vady vozovky vyhlazuje znamenitě, ale při rychlejší jízdě a při přejezdu příčných nerovností se zdají být tlumiče příliš měkkými, a to překvapivě zejména při pohybech karoserie směrem vzhůru. U plug-in hybridů jsme navíc zaznamenali hodně odtažité řízení. Peugeot 308 přesto ukazuje, že je velmi vyspělým vozem, jenž v nižší střední třídě bude opět patřit k nejlepším,“ zhodnotil vůz Jirka Duchoň.

 

Zdroj: Jiří Duchoň
16.srpen 2021