Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Porsche Česká republika se letos zaměří na nástup elektromobility. Jejímu rozjezdu má pomoci nový projekt MOON. Společnost dále posiluje inciativu „Best Employer“- QHERO, zaměřenou na zajištění kvalifikovaného personálu v servisní a prodejní síti.

Porsche Česká republika vstoupila do roku 2019 se 171 zaměstnanci. Prodej všech zastupovaných značek zajišťuje celkem 127 smluvních partnerů, servisem koncernových vozů je v České republice pověřeno 235 smluvních partnerů. Značky Volkswagen osobní vozy, Audi, SEAT a Volkswagen Užitkové vozy jsou díky tomu zastoupeny na 100 místech naší země, přičemž celkový počet zaměstnanců dealerské organizace přesahuje 3 tisíce.

 „Po rekordním roce 2017 jsme loni v souvislosti s komplikacemi spojenými se zavedením nových pravidel pro testování emisí WLTP čelili poměrně citelným výpadkům výroby u našich značek,“ řekl na tiskovce 30. ledna Franz Pommer, jednatel společnosti Porsche Česká republika. „Navzdory těmto nepříznivým okolnostem značky Volkswagen osobní vozy a Volkswagen Užitkové vozy obhájily pozici importéra č. 1 ve svým segmentech. Chtěl bych za to poděkovat nejen celé prodejní a servisní síti, ale zejména našim zákazníkům. Jejich důvěra je pro nás v tomto náročném období velmi důležitá a motivuje nás, abychom nadále úroveň našich prodejních a servisních služeb posouvali dopředu.“

Obrat Porsche Česká republika dosáhl v roce 2018 hodnoty 26,05 miliardy korun (- 11,5 %).

„Významnou roli v našich aktivitách hrají servisní služby, jimiž chceme v České republice oslovovat více než osm set tisíc majitelů vozidel námi zastupovaných koncernových značek,“ uvádí Franz Pommer. „Skvělá hodnocení v průzkumech spokojenosti zákazníků i obchodní výsledky v této oblasti potvrzují, že se nám tato činnost daří. Loni jsme dosáhli celkového obratu v oblasti After Sales ve výši 3,95 miliardy korun, což představuje nárůst
o 5,4 %.“

Také koncernový program prodeje prověřených a kvalitních ojetých vozů uzavřel rok 2018 s velmi pozitivní bilancí. Zákazníci si pořídili u prodejců Das WeltAuto celkem 19 782 kvalitních ojetých vozů, což je o 5,2 % více než v roce 2017. Strategické zaměření na kvalitu podpořenou rozsáhlou nabídkou zákaznických služeb dokládá i průměrné stáří vozů, prodaných v síti Das WeltAuto, které bylo loni necelých 5 let, a průměrná cena, jež se vyšplhala na 362 578 Kč.

Franz Pommer

Příprava na nové emisní limity

Importér loni zvýšil prodeje modelu Volkswagen e-Golf, který se s 260 registracemi stal nejprodávanějším elektromobilem na českém trhu a značka Volkswagen, nabízející ještě model e-Up!, získala v tomto segmentu 49,8% podíl.

Letos bude ofenziva v oblasti elektromobility pokračovat. K nedávno uvedenému užitkovému vozidlu e-Crafter přibude v prvním čtvrtletí roku prémiové SUV Audi e-tron, které se stane prvním čistě elektrickým modelem značky se čtyřmi kruhy. Skutečný průlom pak v průběhu roku 2020 přinese uvedení rodiny elektromobilů Volkswagen ID.

Vedle prodeje elektromobilů startuje Porsche Česká republika projekt komplexního řešení nabíjecí infrastruktury s názvem MOON. Česká republika se tak stává jednou z pěti pilotních zemí, kde začala působit stejnojmenná dceřiná firma Porsche Holding Salzburg, který je mateřskou společností i Porsche Česká republika.

Značka MOON nabízí dealerům i zákazníkům nejmodernější nabíjecí infrastrukturu, zahrnující nejen samotné nabíječky různých výkonů a typů, ale i bateriová úložiště a různé možnosti udržitelných dodávek energie, včetně fotovoltaiky. Zákazník si tak bude moci již při objednání nového elektromobilu zvolit sofistikovaný nabíjecí systém ovládaný přes aplikaci, přičemž specialisté značky MOON mu pomohou vybrat nejvhodnější řešení.

Na tiskovce se s firmou rozloučil bývalý jednatel Vratislav Strašil (vlevo)

Best Employer

Velkou pozornost věnuje společnost Porsche Česká republika zajištění dostatečného množství kvalifikovaných a motivovaných spolupracovníků pro svoji prodejní a servisní síť. V rámci projektu „Best Employer“ podporuje autorizovanou síť v oblasti vzdělávání a tréninku zaměstnanců, employer brandingu i získávání nových zaměstnanců včetně učňů. Právě jim je určen unikátní projekt na podporu vzdělávání v automobilových školách QHERO, který se v tomto školním roce po velmi úspěšné pilotní fázi rozšířil na 14 škol a odborných učilišť v celé České republice. Porsche Česká republika podporuje partnerské školy výukovými pomůckami a školením pedagogů. Pro žáky a jejich pedagogy je navíc určen motivační program QHERO s atraktivními odměnami pro žáky s výbornými studijními výsledky.

V letošním roce v rámci projektu absolvuje odbornou praxi 139 žáků ve 31 autorizovaných servisech. Celkem je do projektu zapojeno 2003 žáků, 480 pedagogů a 33 vedoucích servisů. Porsche Česká republika se rovněž podílí na organizaci profesní soutěže Autoopravář Junior, kterou organizují pilotní, krajské školy. Hlavní myšlenkou a cílem této akce je propagace technických oborů a rozvoj spolupráce mezi budoucími zaměstnavateli žáků a středními školami v České republice. Finále soutěže, která letos slaví již 25. ročník, se uskuteční 15.- 17. dubna v Servisním a tréninkovém centru ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi.

Zdroj: TK Porsche ČR
31.leden 2019