Volkswagen nabídl svoji převodovku DSG i zájemcům o dodávku Caddy. Ve skříňové verzi vyjde na 566 357 korun včetně DPH.
Dosud byla převodovka, která je jakýmsi kompromisem mezi ručním řazením a automatem, vyhrazena jen osobním modelům Volkswagen. Od nynějška je na českém trhu možné dodávku s DSG koupit ve všech karosářských variantách s motorem 1.9 TDI/77 kW.
Hlavní tajemství přímo řazené šestistupňové automatické převodovky DSG se ukrývá v její koncepci – v principu jde o dvě souběžně propojené převodovky se společným vstupem i výstupem, přičemž jedna část převodovky ovládá sudé rychlostní stupně, druhá pak liché stupně a zpátečku.
Klíčovým prvkem převodovky DSG je však speciální dvojitá spojka. Díky této hydraulicky ovládané spojce mohou být v převodovce zařazeny dva rychlostní stupně najednou (jeden v „liché“ sekci, druhý v „sudé“), výkon se ovšem přenáší pouze částí se sepnutou spojkou, zatímco předvolený rychlostní stupeň za rozpojenou spojkou pouze čeká na svoji aktivaci. K té dochází velmi jednoduše – ve stejný okamžik hydraulický ovládací píst rozepne dosud sepnutou spojku a současně se sepne do této chvíle prokluzující spojka. Tím dojde k faktickému přeřazení – předvolený rychlostní stupeň se dostává do záběru. Celá akce přitom prý trvá řádově jen tisíciny sekundy, je tedy mnohonásobně rychlejší, než změny rychlostního stupně u konvenční automatické převodovky.
Hlavní výhodou „střihového“ řazení převodovky DSG je prakticky nepřerušovaný tok tažné síly během přeřazení, změny rychlostních stupňů neprovází žádné škubnutí či zhoupnutí, kritizované u běžných automatických převodovek. Určit optimální okamžik pro přeřazení je úkolem pro elektronickou řídicí jednotku, která bere v úvahu celou řadu parametrů, především otáčky motoru, rychlost jízdy a polohu pedálu plynu.
Automatická převodovka DSG řidiči neupírá ani radost z manuálního řazení rychlostních stupňů – řidič může měnit rychlosti ovládáním páky voliče na středovém tunelu směrem dopředu a dozadu. Díky tomu, že u převodovky DSG zcela odpadá tradiční hydrodynamický měnič na vstupu, ve kterém vždy dochází k určitému prokluzu, je její účinnost údajně srovnatelná s moderními manuálními převodovkami.