V rozmezí od šesti tisíc do čtyřiceti tisíc korun se pohybují reklamní náklady na prodej jednoho auta na českém trhu. Uvedla to včerejší Mladá fronta Dnes.
Deník vydělil celkové náklady na reklamu jednotlivých automobilek počtem prodaných vozů za loňský rok. Podle výpočtů do reklamy nejvíce investují hlavně asijští výrobci, naopak nejméně utrácejí tradiční značky. Zatímco Škodu Auto stálo loni jedno prodané auto na reklamě šest tisíc, reklamní náklady na prodej jednoho Mitsubishi byly podle deníku přes 42.000 korun. “Potřebovali jsme oživit značku, šli jsme více do televize,” cituje MfD Kamila Šilhavého z firmy M Motors CZ, která do Česka japonskou značku dováží. V první pětici žebříčku nákladů na prodej se umístily i další dvě japonské značky – Toyota a Suzuki.
Podle MfD dávají automobilky přednost hlavně tištěné reklamě. Velké rozdíly ve výdajích mezi Evropou a Asií přitom nejsou českou zvláštností. Například v sousedním Německu nejvíce utrácí Toyota, v přepočtu na jedno auto bezmála 50 tisíc korun. Na tamním trhu dominující VW utratí zhruba čtyřikrát méně.