Prodej automobilů v Evropě by se měl v příštím roce snížit o zhruba 20 procent. Uvedl to provozní ředitel francouzské automobilky Renault Patrick Pelata v rozhovoru pro list Le Parisien. Dodal, že růst prodeje na rozvíjejících se trzích by se mohl zastavit.
V říjnu se prodej v Evropě podle automobilové asociace ACEA meziročně snížil o 14,5 procenta na 1,134 milionu vozů, a zažil tak svůj druhý nejprudší pokles v letošním roce. Za slabým prodejem stojí zhoršení přístupu k úvěrům a zpomalení ekonomického růstu v důsledku finanční krize, které odradily spotřebitele od nákupů dražších položek, včetně aut.
Slabá poptávka na vyspělých trzích je jednou z příčin klesající ziskovosti automobilového průmyslu. Americké automobilky se již delší dobu potýkají s vysokými ztrátami a do problémů se nyní dostávají i výrobci v Japonsku a Evropě. Několik evropských automobilek, včetně české Škody, již kvůli slabé poptávce dočasně omezilo výrobu.