Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Prodej aut v Evropě v únoru klesl o 2,5 procenta

Zájem o nová auta v Evropě se v druhém měsíci letošního roku snížil o 2,5 procenta na 1,083.811 vozů. Z velkých evropských automobilových trhů prodej stoupl pouze v Itálii. Ve všech 27 zemích Evropské unie se pak snížil o 2,8 procenta.

Nejlépe si opět vedla japonská Toyota, jejíž prodej stoupl o 13,1 procenta. Vyplývá to ze zprávy, kterou zveřejnila asociace evropských výrobců automobilů ACEA. V Itálii se prodej aut zvýšil o 5,7 procenta. V Německu se však kvůli růstu daní propadl o 15,1 procenta a v Británii o 3,2 procenta. Nejlépe si vedlo Lotyšsko, kde počet registrací nových vozů stoupl o 84,1 procenta. Nejhůře na tom byl Island s propadem 43,3 procenta. 
Růst Toyoty byl v kontrastu s dalšími japonskými značkami Nissan a Mazda, jejichž prodej se snížil o více než deset procent. Podobně na tom byl i francouzský Renault. Jedničkou zůstala i v únoru německá automobilka Volkswagen, jejíž prodej stoupl o 1,4 procenta a podíl na trhu se zvýšil na 19,6 procenta. Druhý PSA Peugeot Citroën však zaznamenal propad prodeje o 4,9 procenta. Třetí místo obsadil Ford. Odbyt jeho vozů stoupl v únoru o 4,5 procenta, napsala agentura Reuters.
28.březen 2007