Kategorie
Značky
Regiony
 
 

Prodej aut v Polsku v květnu stoupl, Škoda na druhém místě

Prodej nových osobních automobilů v Polsku se v květnu meziročně zvýšil o 26 procent na 25.773 vozů. Informoval o tom institut pro výzkum automobilového trhu Samar na svých internetových stránkách.

Nejprodávanější značkou byla japonská Toyota, druhé místo obsadila česká Škoda. Prodej automobilů v Polsku roste již devět měsíců za sebou. Poptávka po nových automobilech nyní v zemi výrazně oživuje poté, co se dostala pod tlak kvůli daňovým změnám a dovozu ojetých vozů z ostatních členských států Evropské unie.
V období od ledna do května stoupl prodej meziročně zhruba o čtvrtinu na 123.818 vozů. Toyota v prvních pěti měsících roku zvýšila prodej o 25,6 procenta na 16.161 vozů a Škoda Auto o 25,7 procenta na 14.326 vozů. V samotném květnu vzrostl prodej Toyoty o 13,7 procenta na 2884 vozů a prodej Škody o 7,2 procenta na 2634 vozů.

1.červenec 2007